ماکرون: هزینه حمله به اوکراین بسیار زیاد است

 «امانوئل ماکرون »، رئیس‌جمهور فرانسه روز سه‌شنبه در یک نشست مطبوعاتی پس از گفتگو با «اولاف شولز»، صدراعظم آلمان در برلین گفت: فرانسه و آلمان آماده ادامه گفت‌وگو با روسیه هستند، اما اگر مسکو به اوکراین حمله کند، هزینه این اقدام بسیار زیاد خواهد بود.

ماکرون گفت: «اروپا و متحدانش در مورد اوکراین از جمله نیاز به تنش زدایی متحد هستند، اما در صورت تجاوز روسیه یک واکنش مشترک را خواهند داشت.» رئیس جمهور فرانسه گفت: «اگر حمله‌ای صورت گیرد، انتقام خواهد گرفت و هزینه این حمله [برای روسیه] بسیار زیاد خواهد بود.»

به گفته ماکرون؛ مذاکرات اخیر آمریکا و روسیه بر سر اوکراین خوب بود اما این گفتگوها هنوز هیچ نتیجه روشنی نشان نداده است. رئیس جمهور فرانسه با بیان اینکه قدرت‌های غربی «کاملاً متحد هستند» گفت: «در صورت تجاوز روسیه به اوکراین، ما واکنش و پاسخ مشترک خود را نشان خواهیم داد.»

ماکرون همچنین روسیه را متهم کرد که نه تنها در اوکراین بلکه در بلاروس، قفقاز و مولداوی به عنوان یک «قدرت نامتعادل» رفتار می‌کند. او گفت که وضعیت نگران کننده است و افزود: این وضعیت به این معناست که باید با روسیه گفت‌وگوی شفافی داشته باشیم زیرا فکر می‌کنم این گفتگو برای رفع ابهامات ضروری است.

ماکرون: هزینه حمله به اوکراین بسیار زیاد است