انتقام ارتش عراق از داعش

گروه تروریستی داعش هفته گذشته در حمله به یکی از پایگاه های ارتش عراق در منطقه حاوی العظیم استان دیاله ۱۱ نظامی از جمله یک افسر را کشت.

در پی این جنایت تروریست ها مقام های سیاسی و نظامی عراق وعده دادند که از داعش انتقام خواهند گرفت و به عناصر این گروه درس عبرت خواهند داد.

در همین راستا، منابع رسانه ای عراق امروز (یکشنبه) اعلام کردند که  تروریست ها ی داعشی عامل شهادت نیروهای ارتش در منطقه حاوی العظیم به هلاکت رسیدند.

ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق با انتشار بیانیه ای خبر داد عناصر داعش عامل حمله و شهادت نظامیان عراقی در منطقه حاوی العظیم استان دیاله در عملیات نیروی هوایی ارتش به درک واصل شدند.

بر پایه این گزارش، بمب افکن های ارتش به دنبال شناسایی و دریافت اطلاعات دقیق از مخفیگاه تروریست های عامل شهادت نظامیان عراقی در ۲۴ ساعت گذشته چندین عملیات برای نابودی آنها در استان دیاله انجام دادند.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق نیز امروز در گفت و گوی رسانه ای با تشریح جزییات عملیات نیروهای ارتش در منطقه حاوی العظیم اعلام کرد که جنگنده های ارتش در پی دریافت اطلاعات دقیق دستگاه های امنیتی به پناهگاه های عوامل حادثه تروریستی حاوی العظیم استان دیاله حمله بردند.

انتقام ارتش عراق از داعش

 سرلشکر «یحیی رسول» گفت که نیروی هوایی در این عملیات طی سه مرحله حمله و بمباران ۹ تروریست داعشی عامل جنایت حاوی العظیم را به هلاکت رساند.

برخی منابع رسانه ای عراق به نقل از مقام های امنیتی این کشور خبر دادند که در میان داعشی های به هلاکت رسیده در این عملیات هوایی، سه تروریست لبنانی که با هدف انجام حملات تروریستی وارد عراق شده بودند، کشته شدند.

در همین پیوند نیز یک رسانه لبنانی از کشته شدن چهار تبعه این کشور که در قالب گروه تروریستی در عراق می جنگیدند، خبر داد.

پایگاه خبری «لبنان ۲۴» اعلام کرد که چهار جوان لبنانی اهل شهر «طرابلس» در شمال این کشور که در کنار یک گروه تروریستی در عراق می جنگیدند، کشته شده اند و خانواده های آنان خبر هلاکت فرزندان خود را شنبه شب دریافت کردند.

بر پایه این گزارش، در طول هفته های گذشته خبرهایی منتشر شده بود که این چهار جوان مفقود شده اند اما امروز خبر رسید که کشته شده اند.

مقام های نظامی عراق اعلام کردند که در عملیات هدف گرفتن تروریست ها و هلاکت آنها در استان دیاله، جنگنده بمب افکن های «اف – ۱۶» مشارکت داشتند.