آزادی قدس حتمی است

«عکرمه صبری» خطیب مسجدالاقصی گفت که هدف رژیم صهیونیستی از توافق اسلو، جدا کردن قدس از کرانه باختری و غزه بود.

خبرگزاری صفا به نقل از صبری گزارش داد، پیش از این توافق، شهروندان فلسطین به راحتی می‌توانستند از کرانه باختری و غزه به مسجدالاقصی برسند، ولی پس از توافق، این شهر، جدا شد.

وی تأکید کرد، پس از امضای این توافق در سال ۱۹۹۳، شهر قدس به لقمه آسانی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شد.

خطیب الاقصی خاطر نشان کرد، هدف قرار دادن قدس، با هدف قطع ارتباط مسلمانان جهان با فلسطین صورت گرفت و وجود قدس و مسجدالاقصی، عامل ارتباط مسلمانان با فلسطین است.

صبری تصریح کرد: «ما نباید از حتمی بودن آزادسازی قدس، ناامید شویم؛ زیرا [این شهر] امروز با شرایط مشابه گذشته، روبروست».

آزادی قدس حتمی است

وی با بیان اینکه ما در حالت آماده‌باش دائم قرار داریم، گفت که ساکنان قدس، در حال دفاع از قدس و مسجدالاقصی هستند؛ دفاعی که دفاع از عقیده آنان به شمار می‌رود.

خطیب الاقصی همچنین تأکید کرد، رژیم صهیونیستی با موجودیت فلسطین در قدس مبارزه کرده و به خاطر عوامل موهوم، روزانه، منازل این شهر را تخریب می‌کند.

خطیب مسجدالأقصی اخیرا گفت که مقاومت ساکنان قدس و کل ملت فلسطین نقش بسزایی در تغییر معادلات و ملزم کردن اسرائیل به تجدیدنظر در سیاست‌های نژادپرستانه خود داشته است.

صبری تأکید کرد که یورش‌ نظامیان ارتش رژیم اشغالگر به مسجدالأقصی با هدف راضی نگه داشتن جریان راست‌گرای افراطی اسرائیلی با شکست مواجه شد.

وی تصریح کرد، پیروزی در این نبرد بیانگر وحدت همه اقشار ملت فلسطین است و نشان داد که موانع جغرافیایی و سیاسی که کرانه باختری، قدس و نوار غزه را از همدیگر جدا کرده است، بی‌ارزش است همچنانکه وضعیت کلی امروز در قدس و اراضی فلسطینی با وضعیت قبلی آن کاملا متفاوت است.