دست روسیه را از فناوری‌های کلیدی قطع خواهیم کرد!

آدوال آدیمو گفت تحریم‌های غرب علیه روسیه در صورت حمله احتمالی مسکو به کی‌یف، دست روسیه را از فناوری‌های کلیدی قطع خواهد کرد.

معاون وزیر خزانه داری آمریکا مدعی شد: ما مجموعه‌ای از تحریم‌های اقتصادی را طراحی کرده‌ایم که ارتباط سیستم مالی روسیه با فناوری‌های کلیدی تحت تأثیر قرار می‌دهد. اگر روسیه برای حمله به اوکراین اقدامی انجام دهد، شاهد آسیب جدی به اقتصاد روسیه خواهیم بود. این محدودیت‌های بالقوه بسیار مهم‌تر از تحریم ها ی سال ۲۰۱۴ خواهند بود و نزدیک‌تر شدن روسیه به چین به کاهش پیامد‌های تحریم‌ها کمکی نمی‌کند. چین نمی‌تواند آنچه را که ندارد به روسیه بدهد. فناوری‌های مهمی وجود دارد که روسیه برای به دست آوردن آنها به آمریکا و متحدان ما وابسته است، فناوری‌هایی که روسیه و چین به آن‌ها دسترسی ندارند.

به ادعای این مقام آمریکایی، واشنگتن با همکاری با اروپا، خود را در موقعیتی قرار داده که نه تنها بر اقتصاد کلی روسیه تأثیر می‌گذارد، بلکه تأثیر مستقیمی بر خود پوتین، رئیس جمهور روسیه خواهد داشت.

دست روسیه را از فناوری‌های کلیدی قطع خواهیم کرد!

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرده بود که تشدید تنش‌ها غیرقابل اثبات هستند و روسیه کسی را تهدید نمی‌کند. در عین حال، او همچنین هشدار داد که استفاده از زور برای حل بحران در جنوب شرقی اوکراین عواقب جدی خواهد داشت.