واکنش سخنگوی گوترش به بیرون راندن ساکنان محله الشیخ جراح

«استفان دوژاریک» سخنگوی « آنتونیو گوترش » دبیر کل سازمان ملل متحد با اشاره به مخالفت این سازمان با بیرون راندن ساکنان محله الشیخ جراح از خانه‌های خود، گفت که این کار نقض حقوق بشر بین‌المللی است.

وی در کنفرانس خبری در مقر سازمان ملل در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه «القدس العربی»، بازدید یک هیأت متشکل از آژانس‌های سازمان ملل در فلسطین اشغالی از جمله آژانس آنروا از منزل یک خانواده در محله الشیخ جراح که در معرض تخلیه قرار دارد، تأیید کرد و گفت: بله نمایندگان تیم محلی سازمان ملل از محله الشیخ جراح بازدید و با خانواده «سالم» دیدار کرد.

دوژاریک افزود: آنگونه که می‌دانید این خانواده ۱۲ نفره با خطر تخلیه خانه خود در ماه مارس مواجه هستند، خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنند و از ۷۰ سال پیش آن را می‌شناسند.

سخنگوی رسمی گوترش همچنین گفت که ما بارها خواستار توقف تخلیه اجباری و تخریب خانه‌ها در کرانه باختری از جمله قدس شرقی شده‌ایم؛ به موجب حقوق بشر بین‌المللی هر گونه نقل و انتقال اجباری افراد از سوی نیروهای اشغالگر – صرف نظر از انگیزه‌های آن- ممنوع است و بایستی پیش از برروز بحران دیگر اقدامات عملی برای آرام کردن اوضاع اتخاذ شود.

واکنش سخنگوی گوترش به بیرون راندن ساکنان محله الشیخ جراح

نزدیک به ۵۰۰ فلسطینی در حدود ۲۴ خانه در محله الشیخ جراح زندگی می‌کنند. این خانه‌ها در سال ۱۹۵۹ بنا شده است اما اکنون رژیم صهیونیستی در راستای توسعه شهرک‌سازی در صدد کوچاندن اجباری ساکنان این خانه‌هاست.