تمدید ممنوعیت پرواز پهپاد در امارات

وزارت کشور امارات عربی متحده امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که ممنوعیت پرواز پهپاد در این کشور همچنان به قوت خود باقی است.

خبرگزاری رسمی امارات (وام) ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، تصمیم ممنوعیت پرواز برای هواپیماهای بدون سرنشین که شامل پهپاد، انواع هواپیماهای سبک ورزشی تا اطلاع ثانوی تمدید شده است. این نهاد اماراتی گفت که این تصمیم، با هماهنگی اداره کل سازمان هواپیمایی کشور بر اساس دستورالعمل صادره اتخاذ شده است.

وزارت کشور امارات ادامه داد، در حال حاضر، مقررات مربوط به استفاده از پهپاد در امارات در این کشور و مناطق پروازی، در حال بررسی و اصلاح است. این نهاد اماراتی تأکید کرد که همه شهروندان این کشور باید به دستورات دولتی صادره از سوی وزارت کشور و سازمان هواپیمایی پایبند باشند تا جان خود را حفظ کنند.

در این بیانیه آمده است، طرفها و شرکتهایی که قراردادهای کاری یا پروژه های تجاری دارند که مبتنی بر فیلمبرداری با پهپاد است، باید به سازمان هواپیمایی مراجعه کرده و مجوزهای لازم را برای انجام کار در این مدت اتخاذ کند.

وزارت کشور امارات در پایان خاطر نشان کرد، هرکس که عملیات پرواز انجام دهد یا از دستورالعملهای صادره پیروی نکند، طبق ماده 176 قانون فدرال شماره 31 صادره در سال  2021  به شش ماه تا حداکثر پنج سال زندان و پرداخت جزای نقدی بیش از 100 هزار درهم محکوم خواهد شد.

تمدید ممنوعیت پرواز پهپاد در امارات

وزارت کشور امارات دوم بهمن ماه گذشته، خبر ممنوعیت استفاده از پهپاد را اعلام کرد. این نهاد اماراتی مدی شد، اخیرا اقدامات اشتباهی از جمله پرواز پهپادها در مناطق جغرافیایی صورت گرفته است که مجوز لازم را نداشته است و کسی حق ندارد در این مناطق، پهپاد یا هواپیما به پرواز درآورد.

این تصمیم امارات در واکنش به حملات هوایی پهپادی و موشکی اخیر یمن به فرودگاهها و مناطق حساس این کشور است. طی چند هفته گذشته نقاطی در امارات هدف حمله پهپادی و موشکی یمن قرار گرفت. این حملات، پس از هشدارهای مکرر صنعاء به ابوظبی درباره مداخله در امور داخلی یمن و تلاش برای تنش‌زایی در این کشور انجام شد.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن هم رسما اعلام کرد که نیروهای یمنی، فرودگاه‌های دبی و ابوظبی را هدف حمله موشکی و پهپادی قرار دادند. وی هشدار داد تازمانی که تجاوز ائتلاف سعودی-اماراتی ادامه داشته باشد، این حملات تنبیهی نیز ادامه خواهد داشت.