امتناع کی‌یف از مذاکره موجب تداوم عملیات روسیه شد

« دمیتری پسکوف » سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز شنبه گفت، امتناع کی‌یف از مذاکره موجب تداوم عملیات روسیه در اوکراین شد.

به نوشته وبگاه شبکه «راشا تودی»، پسکوف در جمع خبرنگاران گفت، « ولادیمیر پوتین » رئیس جمهور روسیه با توجه به قوت گرفتن احتمال مذاکرات مسکو و کی‌یف، روز جمعه دستور تعلیق عملیات در اوکراین را صادر کرد.

به گفته سخنگوی کرملین، پس از امتناع رژیم کی‌یف از شرکت در مذاکره، عملیات روسیه در اوکراین از سر گرفته شد.

پسکوف همچنین در واکنش به اقدامات کشورهای غربی برای تحریم روسیه گفت: «روسیه از قبل برای تحریم‌های غرب آماده بوده است و اقداماتی را برای فعال نگه داشتن اقتصاد خود انجام می‌دهد».

امتناع کی‌یف از مذاکره موجب تداوم عملیات روسیه شد

کاخ کرملین همچنین در بیانیه‌ای نوشت رئیس جمهور قرقیستان در تماس با پوتین از اقدام روسیه در محافظت از منطقه خودمختار دونباس در شرق اوکراین حمایت کرد.

«دیمیتری مدودوف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه امروز تصریح کرد که عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین تا زمان حصول نتایجی که پوتین اعلام کرده است، ادامه خواهد داشت.

دولت روسیه از دو ماه قبل بسته پیشنهادی خود برای ضمانت‌های امنیتی را به آمریکا و ناتو تحویل داد که عدم عضویت اوکراین در ناتو و خروج نیروهای این ائتلاف از شرق اروپا را شامل می‌شد.

با این حال مقامات غرب به پیشنهادات روسیه پاسخ منفی داده و مقامات اوکراین نیز از گفت‌وگو درباره اجرای توافق مینسک از جمله آتش‌بس میان نیروهای کی‌یف و مناطق خودمختار شرق اوکراین را رد کردند.

روسیه در پاسخ، استقلال جمهوری‌های خودمختار لوهانسک و دونتسک را به رسمیت شناخت و در پی درخواست مقامات این نواحی، عملیات ویژه‌ای را در حمایت از آن‌ها شروع کرد.