رایزنی تلفنی سران مصر و اردن درباره تحولات منطقه

«عبدالله دوم» شاه اردن امروز یکشنبه با « عبدالفتاح السیسی » رئیس جمهور مصر تلفنی گفت‌وگو کرد.

«بسام راضی» سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر گفت که شاه اردن در تماس تلفنی با السیسی به بررسی پاره‌ای از موضوعات مربوط به همکاری دوجانبه در زمینه‌های مختلف و تبادل دیدگاه درباره موضوعات و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت.

عبدالله دوم گفت که به داشتن روابط برادرانه بین مصر و اردن افتخار می‌کند و علاقه‌مند به تقویت همکاری دوجانبه در زمینه‌های مختلف است.

بنابر گزارش وبگاه «الیوم السابع»، السیسی نیز ضمن پرداختن به مسائل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی، بر استمرار تلاش‌ها برای توسعه همکاری دوجانبه قاهره و امان تأکید کرد. تماس تلفنی شاه اردن و رئیس جمهور مصر در حالی است که رسانه‌های خبری امروز گزارش دادند که قاهره خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب برای بررسی تحولات اوکراین شده است.

رایزنی تلفنی سران مصر و اردن درباره تحولات منطقه

با گذشت چهار روز از عملیات در اوکراین، مقام‌های کرملین می‌گویند که همچنان آماده گفت‌گو با اوکراین در خصوص نگرانی‌های امنیتی روسیه هستند و در قبال آن، مقام‌های اوکراینی ظاهراً گفت‌وگو با مقام‌های روس را رد کرده‌اند و در این میان تلاش می‌کنند تا روسیه را از طریق تحریم‌ها و قطع دسترسی به سامانه بین بانکی سوئیفت در جامعه بین‌المللی منزوی کنند.