بنت به زلنسکی پیشنهاد داده تسلیم شود

وب سایت عبری "واللا" و نیز وب سایت آکسیوس به نقل از یک مقام اوکراینی فاش کردند که اسرائیل از زلنسکی خواسته است تسلیم شود و به شروط مسکو برای پایان دادن به جنگ روسیه علیه اوکراین عمل کند.

این مقام اوکراینی با بیان اینکه تلاش‌های میانجی‌گرانه طرف اسرائیلی "بی‌ارزش" است، تاکید کرد که آخرین تماس بین بنت و زلنسکی به درخواست بنت انجام شد و این تماس بر تلاش‌ بنت برای تحت فشار قرار دادن رئیس‌جمهور اوکراین جهت پذیرش شرایط روسیه برای پایان دادن به جنگ متمرکز بود.

او همچنین افزود: بنت می‌خواهد ما تسلیم شویم، اما زلنسکی به سخنان بنت با عبارت "آن چه که می‌خواهی بگویی، شنیدم متشکرم» پاسخ داد.

به گفته این مقام اوکراینی، بنت در حین تماس سعی کرد زلنسکی را متقاعد کند و گفت: "اگر من جای شما بودم، به مردمم فکر می‌کردم و این پیشنهاد را می‌پذیرفتم."

مقام اوکراینی مذکور با تاکید بر اینکه کی‌یف قصد تسلیم شدن ندارد، گفت: "ما می‌دانیم که پیشنهاد پوتین تازه آغاز راه است" و افزود: "بنت به عنوان یک صندوق پستی بین دو طرف عمل می‌کند و این کار میانجی‌گری نیست بلکه صرفا انتقال اطلاعات از یک طرف به طرف دیگر است."

بامداد ۲۴ فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، آغاز یک عملیات نظامی ویژه در دونباس، در جنوب شرق اوکراین را اعلام و تاکید کرد که روسیه قصد ندارد خاک اوکراین را اشغال کند.

واکنش تل‌آویو

در واکنش به این خبر یک مقام ارشد در دفتر نخست وزیری اسرائیل با اشاره به "نادرستی" جزئیات این تماس که توسط این مقام اوکراینی توضیح داده شده، گفت: ما گمان می‌کنیم که این مقام یک فرد بلندپایه در اوکراین است، زیرا این تماس در خط خصوصی برقرار شد.

این مقام اسرائیلی گفت: بنت به زلنسکی توصیه نکرده که پیشنهاد پوتین را بپذیرد زیرا اسرائیل چنین پیشنهادی را دریافت نکرده است. نخست وزیر در هیچ مرحله‌ای قصد ندارد به زلنسکی توصیه یا نصیحتی کند.

بنت به زلنسکی پیشنهاد داده تسلیم شود

این مقام اسرائیلی تاکید کرد که تماس بین زلنسکی و بنت "خوب و طولانی" بوده و طی آن در مورد امکان برگزاری نشست میانجیگری در قدس گفتگو شده است.