ایران نشان‌داد که صبر راهبردی آن حدی دارد

روز گذشته روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای تأکید کرد: در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی مبنی بر بی‌پاسخ نگذاردن جنایت‌ها و شرارت‌های این رژیم منحوس، بامداد یکشنبه «مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها » مورد هدف موشک‌های قدرتمند و نقطه‌زن «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» قرار گرفت.

برخی از منابع غیررسمی نیز اعلام کرده‌اند که در این حمله موشکی برخی از مأموران جاسوس رژیم صهیونیستی کشته یا زخمی شده‌اند.

در همین زمینه روزنامه لبنانی الاخبار با انتشار مقاله‌ای نوشت: حمله موشکی ایران به پایگاه‌های جاسوسی اسرائیل و آمریکا در کردستان عراق «جزئی از یک کل» بود. حمله موشکی ایران نشان داد تقابلی که به روش‌ها و راه‌های مختلف میان محور آمریکایی و محور مقاومت وجود دارد متوقف نمی‌شود و همچنان ادامه خواهد داشت؛ هرچند قرار نیست در این مرحله یک درگیری همه‌جانبه اتفاق بیفتد. در اینجا باید توجه کنیم که هدف قرار دادن مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی در شمال عراق توسط ایران یک واکنش ابتدایی به شهادت 2 نیروی ایرانی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب دمشق بود، درواقع ضربه موشکی ایران به صهیونیست‌ها در شمال عراق، صرفاً یکی از اهداف ایران بود. ایران همچنین به دشمنان خود هشدار داد که صبر راهبردی این کشور حدی دارد.

اگرچه گزارش‌های رسیده از عراق متناقض هستند، اما به‌احتمال زیاد حمله موشکی ایران که احتمالاً از منطقه تبریز در شمال غربی این کشور انجام شد پایگاه «حریر» در اربیل را هدف گرفت و بی‌تردید هیچ‌گونه اختلافی در عراق وجود ندارد مبنی بر اینکه در داخل این پایگاه و اطراف آن تأسیسات مشترک سرویس‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل و زیرساخت‌های آن‌ها برای مقابله با مقاومت قرار گرفته است، در این زمینه لازم است به چند نکته توجه شود:

ـ اول اینکه برای صهیونیست‌ها غیرممکن است اعتراف کنند موشک‌های ایران، پایگاه‌های جاسوسی اسرائیل را در اقلیم کردستان عراق هدف قرار داده‌اند؛ زیرا چنین اعترافی با راهبردهای کردهای عراق مطابقت ندارد، علت این امر آن است که کردهای این منطقه به‌دنبال عادی‌سازی رسمی روابط خود با رژیم صهیونیستی هستند؛ اما در عین حال تل‌آویو تلاش دارد از افشای این روابط جلوگیری کند، چرا که بر حضور صهیونیست‌ها در اقلیم کردستان تأثیر منفی می‌گذارد و مانع استفاده اطلاعاتی و جاسوسی و امنیتی رژیم صهیونیستی در این منطقه برای مقابله با مقاومت می‌شود، همین مسئله می‌تواند تا حدودی علت اینکه ایران برای دادن پاسخ جنایت صهیونیست‌ها مواضع این رژیم در اقلیم کردستان عراق را انتخاب کرد، روشن نماید.

ـ در وهله دوم، ناامیدی و سردرگمی صهیونیست‌ها در رویکرد رسانه‌های این رژیم در گزارش‌ها و اظهارنظرهایی که منتشر می‌کنند به‌راحتی دیده می‌شود؛ به‌طوری که این رسانه‌ها تلاش دارند بگویند مواضعی که در حمله موشکی ایران مورد هدف قرار گرفت، اهداف آمریکایی و تأسیسات و ساختمان‌های وابسته به کنسولگری این کشور در اربیل بود، در مقابل واشنگتن موضع متناقضی اتخاذ کرده است و اصرار دارد بگوید که هیچ‌یک از مواضع دیپلماتیک و نظامی آن مورد هدف قرار نگرفته است.

این دو موضع‌گیری متفاوت آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها دو هدف متفاوت دارد؛ اول اینکه آمریکا با اعلام اینکه هیچ‌یک از مواضع آن در حمله موشکی ایران مورد هدف قرار نگرفته است می‌خواهد خودش را وارد هیچ‌گونه تقابل با ایران نکند، از طرف دیگر صهیونیست‌ها که قادر به پاسخگویی به ایران نیستند می‌خواهند بگویند که ایران به مواضع آمریکا حمله کرده است و آمریکا باید پاسخ آن را بدهد.

ایران نشان‌داد که صبر راهبردی آن حدی دارد

درباره پایگاه‌های جاسوسی موساد در اربیل که مورد هدف حمله موشکی ایران قرار گرفت نیز روایات مبهمی در رسانه‌های صهیونیستی وجود دارد. آنها در عین حال که در تلاش برای انکار دریافت ضربات از جانب ایران هستند، به‌شکل غیرمستقیم اعتراف می‌کنند موشک‌های ایرانی پایگاه‌های اسرائیل را در اربیل هدف قرار دادند.

ـ نکته سوم آن است که درهرصورت، چه آمریکا و چه اسرائیل، به‌خوبی می‌دانند که ایران معادلات جدیدی را به آنها تحمیل کرده است که از هرگونه تحرکات واشنگتن و تل‌آویو علیه اهداف ایرانی جلوگیری و آنها را مجبور می‌کند تا قبل از انجام هرگونه تحرک محاسبات خود را به‌دقت مورد ارزیابی قرار دهند، همچنین در شرایطی که هیچ‌گونه تحرک و تجاوز بزرگ و کوچک رژیم صهیونیستی در منطقه بدون تأیید و موافقت آمریکا انجام نمی‌شود، ایران می‌تواند در مرحله بعدی اهداف اسرائیل و آمریکا را با یکدیگر ترکیب و سپس معادله جدیدی ترسیم کند.

 ـ در وهله چهارم صهیونیست‌ها به‌خوبی می‌دانند و اعتراف می‌کنند که حمله موشکی ایران به پایگاه جاسوسی موساد در اربیل، به‌شکل مستقیم یا غیرمستقیم آمریکا را نیز مورد هدف قرار داده است؛ اما ایالات متحده قادر به نشان‌دادن هیچ‌گونه واکنش کوچک و بزرگی به ایران نیست.

ـ طبق آنچه از نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی به بیرون درز کرده است، صهیونیست‌ها ارزیابی می‌کنند که حمله موشکی ایران به مواضع اسرائیل در اربیل، پایان پاسخ ایران به شهادت 2 نیروی این کشور در سوریه نیست و این پاسخ می‌تواند ادامه داشته باشد، بنابراین صهیونیست‌ها در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند و آمادگی امنیتی و اطلاعاتی خود را برای ضربات احتمالی بعدی ایران افزایش می‌دهند.

به‌گفته خبرنگاران نظامی در رسانه‌های عبری‌زبان، صهیونیست‌ها دریافت ضربه دیگری از جانب ایران را بعید نمی‌دانند و به‌دلیل ترس از دریافت ضرباتی از مرز شمالی فلسطین اشغالی که می‌تواند در قالب شلیک موشک‌ها و پهپادهای انتحاری و یا هر گزینه دیگری باشد، در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

در ادامه مقاله الاخبار آمده است، از زمان حمله موشکی ایران به پایگاه جاسوسی اسرائیل در کردستان عراق، رژیم صهیونیستی هیچ‌گونه اظهار نظر رسمی نداشته است، اما خبرنگاران و تحلیلگران صهیونیست از طریق افشاگری‌های مرتبط با نهادهای امنیتی که اشکال و مضمون‌های مختلفی داشت، در عین حال که سعی داشتند به‌شکل مبهم موضع‌گیری ‌کنند؛ اما مواضع رسمی صهیونیست‌ها را تا حد زیادی منتقل کردند.

رسانه‌های صهیونیستی به‌نقل از محافل امنیتی این رژیم اعلام کردند که اسرائیل باید آمادگی خود را برای دریافت پاسخ‌های بعدی ایران و به‌ویژه موشک‌ها و پهپادهای ایرانی که می‌تواند از سوریه و یا هر منطقه دیگری شلیک شود، بالا ببرد.