فرانسوی‌ها ماکرون را رئیس‌جمهور «بی‌ارزش و دروغگو» خطاب کردند

فرانسوی‌های ساکن در منطقه «گراند اِست» واقع در شمال شرقی این کشور، به‌شدت از «امانوئل ماکرون » رئیس‌جمهور فعلی خود انتقاد کردند.

ماکرون که به‌عنوان بخشی از کارزار انتخاباتی خود به منطقه «چاتنوی» در گراند اِست سفر کرده بود، از سوی افراد حاضر در این تجمع به «غرور و بدبینی» متهم و «رئیس جمهوری بی‌ارزش» خطاب شد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، یکی از فرانسوی‌ها درا ین مراسم گفت: «برای اولین بار به خاطر شما، اکنون به مارین لوپن رای خواهم داد. رفتاری که شما با مردم از همان ابتدای مسئولیت خود داشتید ظالمانه بود».

شخص دیگری در این تجمع اظهار داشت: «شما بسیار مغرور، تحقیرکننده و بدبین هستید. شما فقط بیمارستان‌ها را ویران کردید. چنین رئیس جمهور بی‌ارزشی مثل شما ندیده‌ام».

بر اساس این گزارش، فرانسوی‌های این منطقه همچنین ماکرون را «دروغگو و فریبکار» خواندند.

به نوشته ریانووستی، رئیس‌جمهور فرانسه نیز در پاسخ به این انتقادات، از رأی‌دهندگان به خاطر گفتن این واقعیات تشکر کرد و گفت استدلال های زیادی دارد که می‌تواند در مورد آنها بحث کند.

ماکرون توضیح داد: «من حاضرم با شما مناظره کنم. در یک جامعه دموکراتیک، اگر ایده‌هایی داشته باشید، می‌توانیم بحث کنیم، اما اگر آماده مناظره نباشید، کارساز نیست. در مورد بیمارستان‌ها، من [اسناد] آن را ارائه خواهم داد. من سالانه ۱۲ میلیارد یورو روی آنها سرمایه‌گذاری کرده‌ام».

فرانسوی‌ها ماکرون را رئیس‌جمهور «بی‌ارزش و دروغگو» خطاب کردند

دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه دهم آوریل برگزار شد. بر اساس اطلاعات نهایی وزارت کشور فرانسه، ماکرون  ۲۷.۸۴ درصد آرا و «مارین لوپن» ۲۳.۱۵ درصد آرا را به دست آوردند. دور دوم در ۲۴ آوریل برگزار می‌شود.