نگرانی دولت بایدن از بازگشت ترامپ به توییتر

ایلان ماسک ، مدیرعامل میلیاردر شرکت تسلا با پیشنهاد ۴۴ میلیارد دلاری خود توانست این شرکت را خریداری کند.

اما این در حالیست که مقامات دولت جو بایدن ، رئیس‌جمهوری آمریکا اظهار نگرانی کرده‌ و مدعی شده‌اند که با وجود مدیریت ایلان ماسک در این شرکت، "اطلاعات غلط" بر روی این شبکه اجتماعی ( توییتر ) افزایش خواهد یافت و همچنین افزودند که آمریکا را در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ با بحران مواجه خواهد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا که پیش از این به دلیل انتشار اخبار جعلی و غلط در توییتر و شعله‌ور کردن تنش‌ها در حمله به کنگره آمریکا (۶ ژانویه ۲۰۲۱) متهم شده بود و همچنین توییتر حساب کاربری او را با ۸۸ میلیون دنبال‌کننده بسته بود، در مصاحبه با فاکس نیوز گفت که او قصد بازگشت به توییتر را ندارد.

وی افزود: «من به توییتر باز نخواهم گشت. من در شبکه اجتماعی خودم می‌مانم. معتقدم ایلان ماسک مرد موفقی است و می‌تواند در این مسیر پیشرفت کند اما من قصد بازگشت به توییتر را ندارم.»

اما گزارش‌ها و نظرسنجی‌های قبلی حاکی از آن است که این رئیس‌جمهوری سابق در تاسیس و راه‌اندازی شبکه اجتماعی خود "تروث سوشال" چندان موفق نبوده است.

ماسک بارها از "عدم آزادی بیان" در توییتر شکایت کرده بود و وی همچنین پس از این توافق در بیانیه‌ای اظهار کرد: « شبکه اجتماعی توییتر میدانی در یک شهر دیجیتالی است؛ جایی که موضوعات حیاتی برای آینده بشر مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.»

نگرانی دولت بایدن از بازگشت ترامپ به توییتر

ایلان ماسک درباره پتانسیل بالای این شبکه اجتماعی اظهار نظر کرد و افزود که وی قصد دارد قابلیت‌های جدیدی به این شبکه اجتماعی (توییتر) اضافه کند.