واکنش بوریس جانسون به تحریم نمایندگان انگلیس

بوریس جانسون روز چهارشنبه در جلسه پرسش و پاسخ از نخست وزیر این مطلب را بیان کرد و به دنبال آن شماری از نمایندگان تحریم شده، اعلام کردند که به افزوده شدن به فهرست تحریم‌های روسیه افتخار می‌کنند.

انگلیس که از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده، ماه گذشته ۳۸۶ نماینده مجلس روسیه را تحریم کرده است.  آن‌ها به تعبیر انگلیس نمایندگانی بودند که در رای گیری پارلمان به عملیات ویژه روسیه در اوکراین رای مثبت دادند.

دولت انگلیس همچنین در ادامه سیاست‌های ضد روس، تحریم‌های جدیدی را علیه ژنرال‌های این کشور برای هدف قرار دادن آنچه نخبگان جنگ روسیه خواند، وضع کرد.

در مقابل وزارت امور خارجه روسیه با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی، فهرستی متشکل از نام ۲۸۷ نفر از ۶۵۰ نماینده این مجلس را، اعلام کرد.  این بیانیه می‌افزاید: شخصیت‌های مورد هدف که ورود آنها به روسیه ممنوع شده است، بیشترین مشارکت را در اعمال تحریم‌های ضد روسی توسط لندن داشتند.

واکنش بوریس جانسون به تحریم نمایندگان انگلیس

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.