پرتاب گوجه فرنگی به ماکرون

« امانوئل ماکرون » رئیس جمهور فرانسه حین حضور در میان مردم پاریس با پرتاب گوجه فرنگی از سوی مخالفانش مواجه شد.

به نوشته نشریه «پالتیکو»، ماکرون که روز چهارشنبه برای اولین بار پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در انظار حاضر شده بود، هدف چند گوجه فرنگی قرار گرفت و محافظانش به‌سرعت او را از محل دور کردند.

در ویدئوی منتشر شده، در حالی که محافظان ماکرون او را از محل دور کرده و به زیر یک چتر آفتابی می‌کشند، رئیس جمهور فرانسه فریاد می‌زند: «چیز مهمی نیست، چیز مهمی نیست».

علاوه بر حمله به ماکرون با گوجه فرنگی، رسانه‌های فرانسه امروز گزارش کردند که چندین شکست در شبکه فیبر نوری در طول شب از سه شنبه تا چهارشنبه مشاهده شد که اتصال اینترنت را در چندین شهر فرانسه مختل کرد که این رخدادها با فاصله چند ده دقیقه ای اتفاق افتادند و شبیه به یک اقدام هماهنگ شده و خرابکاری هستند.

در پی اعلام نتایج انتخابات فرانسه هزاران نفر از معترضان به پیروزی ماکرون به خیابانها ریختند که به درگیری با پلیس کشیده شد و دو نفر نیز کشته شدند.

براساس ویدئوهای منتشر شده، پلیس با حمله به معترضان و شلیک گاز اشک آور برای متفرق کردن آنها تلاش کرد و درگیریهایی نیز میان پلیس با معترضان و همچنین هواداران مارین لوپن نامزد شکست خورده انتخابات صورت گرفت.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز در خصوص اعتراضات فرانسه نوشت که پلیس فرانسه به سمت یک خودرو در جریان اعتراضات شلیک کرده و دو نفر جان خود را از دست دادند.

مخالفان سیاستهای ماکرون در طول مبارزات انتخاباتی و در روز رأی گیری دور اول انتخابات نیز در خیابانهای شهرهای مختلف فرانسه به شرکت ماکرون در انتخابات اعتراض کرده بودند.