سوئیس دارایی‌های تحریم شده روسیه را آزاد کرد

گزارش اخیر دبیرخانه امور اقتصادی « سوئیس » (SECO) نشان می‌دهد که «برن» در ماه گذشته نزدیک به ۳.۴ میلیارد دلار دارایی روسیه را که تحت تحریمها ی جدید مسدود شده بود، آزاد کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، «اروین بولینگر» مقام ارشد دبیرخانه امور اقتصادی سوئیس با اشاره به این دارایی‌های مسدود شده بیان کرد که برخی از حساب‌های مسدود شده به دلیل عدم وجود شواهدی که نشان می‌دهد متعلق به یک نهاد تحریم شده است، آزاد شدند.

بولینگر با اذعان به بی‌اثر بودن مسدودسازی دارایی‌های مسکو گفت: «اگر دلایل کافی در دست نداشته باشیم، نمی‌توانیم وجوه این کشور را مسدود کنیم. میزان دارایی‌های مسدود شده معیاری برای اجرای مؤثر تحریم‌ها نیست.»

سوئیس از جمله کشور‌های غربی بود که تصمیم گرفت داوطلبانه وجوه متعلق به شرکت‌های روسی، رهبران تجاری و حتی بانک مرکزی را به بهانه تحریم‌های ناشی از حمله روسیه به اوکراین توقیف کند.

این کشور اروپایی یکی از دارندگان اصلی دارایی‌های تجاری روسیه محسوب می‌شود که با آغاز درگیری‌ها در اوکراین با فشار سایر کشور‌های غربی مبنی بر مسدودسازی اموال روسیه روبه‌رو شد.

سوئیس دارایی‌های تحریم شده روسیه را آزاد کرد

با تشدید درگیری‌ها در اوکراین، غرب چندین بسته تحریمی علیه مسکو وضع کرد که بر اساس این تحریم‌ها، نهاد‌های مالی این کشور از انجام معاملات بین‌المللی منع شدند. آمریکا نیز بزرگترین بانک روسیه را تحریم و هدف از این اقدام را افزایش فشار اقتصادی بر روسیه و شخص پوتین عنوان کرد.