رسوایی بی سابقه سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در کنگو

بنابر گزارش روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم چاپ لندن، دولت کنگو «یوسی کوهن »رئیس موساد را بخاطر رفت و آمدهای مشکوکش با یک ثروتمند اسراییلی، به طرز توهین آمیزی از کشور اخراج کرد که در تاریخ رژیم صهیونیستی یک رسوایی بی سابقه به شمار می رود.

علیرغم محدودیت ها و سانسور اعمال شده از سوی سامانه نظارت نظامی رژیم صهیونیستی ، روزنامه صهیونیستی معروف «هآآرتص» برخی از جزئیات مربوط به اخراج توهین آمیز یوسی کوهن رئیس وقت دستگاه اطلاعات خارجی اسراییل " موساد " در سال ۲۰۱۹ توسط دولت کنگو را منتشر کرد .

به نوشته این روزنامه ، کوهن بدون هماهنگی با مقامات کنگو سه بار از این کشور آفریقایی دیدن به عمل آورد اما در سومین سفر خود توسط فلیکس تشیسکدی رئیس جمهور کنگو از این کشور اخراج شد. رئیس جمهور کنگو از کوهن خواست تا دیگر هیچ گاه به این کشور بازنگردد.

روزنامه صهیونیستی هآارتص با انتشار این خبر طی گزارشی یادآور شد که سفرهای رئیس موساد یک امر کاملا محرمانه است و بر اساس قانون سامانه نظارت نظامی پرداختن به آن کاملا ممنوع است.

به گفته محافل امنیتی آگاه اسراییلی، سفرهای کوهن به کنگو در بردارنده اهداف اختلاف برانگیز و بسیار مشکوکی است هر چند وی به عنوان نماینده رسمی رژیم اشغالگر قدس وارد این کشور آفریقایی می شد.

بر اساس این گزارش، کوهن در سال ۲۰۰۹ به همراه « دان غیرتلر» میلیاردر اسراییلی رهسپار کنگو شد. این درحالی است که غیرتلر بخاطر پرداخت رشوه های زیاد تا سقف ۳۶۰ میلیون دلار به منظور دستیابی به حق استخراج زغال سنگ در کنگو از سوی دادگاه های انگلیس و آمریکا تحت پیگرد قرار دارد.

دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی به منظور توسعه دامنه نفوذ خود در قاره آفریقا همواره در برخی از کشورهای این قاره حضور فعال داشته است.

روزنامه فرانسوی «اینتلیجنس آنلاین» متخصص در پوشش اخبار اطلاعاتی پیشتر در گزارشی خبر داده بود که موساد با همکاری دستگاه اطلاعاتی برخی از کشورهای قاره سیاه به دنبال تثبیت نفوذ خود در این قاره است.

فعالیت‌های رژیم صهیونیستی تا جایی در قاره آفریقا پیش رفته است که «موسی فقی محمد» رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا، سال گذشته، خواستار اعطای عنوان ناظر به تل‌آویو در اتحادیه آفریقا شد.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیسیتی در تاریخ سی و یکم تیر ماه سال گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که «آدامسو آلالی» سفیر تل‌آویو در آدیس‌آبابا استوارنامه خود را به عنوان عضو ناظر به اتحادیه آفریقا ارائه کرده است.

«یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی پس از اعلام عضویت در اتحادیه آفریفا گفته بود: «امروز، روز جشن روابط اسرائیل و آفریقاست . این امر به ما کمک خواهد کرد تا فعالیت‌های خودمان را در قاره آفریقا با کشورهای عضو این اتحادیه توسعه دهیم».

رسوایی بی سابقه سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در کنگو

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز چندی پیش در واکنش به این تصمیم اتحادیه آفریقا نامه اعتراض آمیز به رئیس کمیسیون این اتحادیه ارسال کرد.

با این حال پس از مخالفت شماری از کشورهای عضو اتحادیه آفریقا به ‌ویژه الجزایر، این اتحادیه در بهمن‌ ماه سال گذشته از تعلیق تصمیم گرفته شده برای اعطای عضویت ناظر به رژیم صهیونیستی در این اتحادیه خبر داد.