میقاتی خواستار تسریع در تشکیل دولت جدید شد

« نجیب میقاتی » گفت: میشل عون، رئیس جمهور لبنان درخواست کرده است که دولت فعلی تا زمان تشکیل دولت جدید به فعالیت خود ادامه دهد.

به گزارش النشره، نخست وزیر لبنان گفت: شرایط فعلی، نیازمند همکاری همه طرف‌ها است و تأخیر در تشکیل دولت جایز نیست، زیرا هر روز که بدون دولت سپری شود، هزینه بیشتری بر لبنان تحمیل می‌شود.

میقاتی درباره برگزاری انتخابات پارلمانی اخیر گفت: در مقابل چشم جهانیان انتخابات پارلمانی را با شفافیت کامل برگزار کردیم، هر چند روند برگزاری انتخابات در موعد مقرر آن آسان نبود و ما از نیرو‌های امنیتی، دستگاه قضائی و قضات برای انجام این مأموریت بزرگ قدردانی می‌کنیم. موضع گیری ما در قبال همه نامزد‌ها و رقبای انتخاباتی یکسان بود و تا حد زیادی توانستیم مأموریت ملی خود را به بهترین نحو ممکن به انجام برسانیم.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز لبنان اعلام کرد: ما از نیرو‌های سیاسی در لبنان می‌خواهیم که روند تشکیل دولتی را که بتواند اعتماد لبنان و جامعه بین المللی را بازگرداند، سرعت بخشند.

این وزارتخانه در ادامه موضع مداخله جویانه خود ادامه داد: ما نیرو‌های سیاسی در لبنان را ترغیب می‌کنیم که به خواسته‌های مردم این کشور برای تغییر پاسخ دهند و اقدامات لازم را برای نجات اقتصادش انجام دهند.

این موضع گیری وزارت امور خارجه آمریکا در حالی است که بسیاری از احزاب و گروه‌های سیاسی لبنان، سفارت آمریکا در بیروت را عامل اصلی نا آرامی‌ها و مانع تراشی در مسیر تشکیل دولت در لبنان می‌دانند.

انتخابات پارلمانی لبنان ۲۵ اردیبهشت ماه در فضایی آرام و دموکراتیک در داخل این کشور و بدون مشکل خاصی برگزار و نتایج آن روز سه شنبه گذشته اعلام شد.

میقاتی خواستار تسریع در تشکیل دولت جدید شد

طبق نتایج اعلام شده، در مجموع حزب الله و جنبش امل ۳۱ کرسی، حزب سوسیالیست ترقی خواه به ریاست ولید جنبلاط ۹ کرسی، حزب نیرو‌های لبنانی به ریاست سمیر جعجع ۲۰ کرسی و حزب جریان ملی آزاد به ریاست جبران باسیل نیز ۱۸ کرسی پارلمان لبنان را بدست آوردند.