این رژیم باید نابود شود

کمیته هماهنگی شیعیان موسوم به «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی) بعد از ظهر امروز پنحشنبه تصویب قانون «ممنوعیت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی » را تبریک گفت.

 پارلمان عراق، امروز (پنجشنبه، ۲۶ می)، پیش‌نویس قانون ممنوعیت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تصویب کرد. از مهم‌ترین بندهای این قانون جرم انگاری هرگونه همکاری سیاسی، امنیتی، اقتصادی، فنی، فرهنگی، ورزشی و علمی با رژیم صهیونیستی تحت هر عنوانی است.

شبکه خبری العهد به نقل از کمیته هماهنگی شیعیان گزارش داد، پارلمان عراق ثابت کرد که بر روی اصول خود در دفاع از مسئله فلسطین و قدس، ثابت قدم است.

این نهاد عراقی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی یک موجودیت طرد شده‌ است، تأکید کرد، این رژیم باید از بین برود و نباید آن را به رسمیت شناخت یا روابط خود را با این رژیم عادی کرد.

کمیته هماهنگی شیعیان در پایان تأکید کرد: «تصویب قانون جرم‌انگاری عادیسازی، نشانگر اجماع عراقیها بر سر مسائل ملی و اسلامی است. به همه مقاومان و آزادگان و تمام کسانی که در مقاومت سهیم بودند و مشارکت داشتند و همچنان در برابر رژیم صهیونیستی مقاومت می‌کنند، این مسئله را تبریک می‌گوییم».

پس از آن‌که این قانون تصویب شد، «حاکم الزاملی» معاون رئیس پارلمان عراق، آن را به ملت عراق تبریک گفت و تصریح کرد: این قانون که به اتفاق آرا رأی دهندگان به تصویب رسید، بازتابی واقعی از اراده مردم، یک تصمیم شجاعانه ملی و موضعی است که در نوع خود، برای نخستین‌ بار در جهان از نظر جرم انگاری رابطه با رژیم صهیونیستی تصویب شده است. بنابراین، ما از پارلمان‌های عربی و اسلامی می‌خواهیم که قوانین مشابهی را صادر کنند که پاسخگوی خواسته‌های مردم آن‌ها باشد».

 این رژیم باید نابود شود

«احمد الاسدی» رئیس فراکسیون پارلمانی «السند الوطنی» و عضو کمیسیون حقوقی پارلمان، امروز طی پستی در توئیتر، لحظاتی پیش از آغاز نشست پارلمان، نوشت: «قانون جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نهایی شد و نمایندگان مردم در جلسه امروز به اتفاق آرا به آن رای خواهند داد».

الزاملی پیشتر گفته بود که قانون منع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از امور ضروری برای ثبات کشور است لذا از کمیسیون حقوقی در پارلمان خواست تا در تسریع تصویب این قانون تلاش کند.

«محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق شنبه پیش تأکید کرد که باید در برابر جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین ایستاد و موضعگیری کرد.

وی تصریح کرد که پارلمان عراق تصمیم شجاعانه خود را برای جلوگیری از عادی‌سازی روابط بغداد با رژیم غاصب صهیونیستی گرفته است؛ تصمیمی که بازتارب واقعی و واضح اراده مردم عراق است.