تصمیم «ایلان ماسک» برای تعدیل نیرو در سراسر جهان

ایلان ماسک ، مدیرعامل شرکت تسلا احساس فوق العاده بدی در مورد اقتصاد دارد و اکنون می خواهد حدود ۱۰ درصد از مشاغل این شرکت خودروسازی را کاهش دهد.

این پیام که روز پنج‌شنبه با عنوان «توقف استخدام‌ در سراسر جهان» به کارمندان ارسال شد، دو روز پس از آن  بود که ماسک به کارمندان این شرکت گفته بود یا باید به محل کار بازگردند یا شغل خودشان را ترک کنند.

ماسک در هفته‌های اخیر درباره خطر رکود اقتصادی هشدار داد، اما ایمیل او مبنی بر توقف استخدام و تعدیل کارکنان مستقیم‌ترین و پرمخاطب‌ترین پیام در نوع خود از سوی رئیس یک شرکت خودروسازی است. طبق گزارش سالانه SEC، تسلا در پایان سال ۲۰۲۱ تقریباً ۱۰۰ هزار نفر را در این شرکت و زیرمجموعه‌هایش استخدام کرده است.

تصمیم «ایلان ماسک» برای تعدیل نیرو در سراسر جهان

تاکنون، تقاضا برای خرید خودروهای تسلا و سایر وسایل نقلیه الکتریکی باقی است. اما تسلا برای از سرگیری تولید در کارخانه خود در شانگهای پس از قرنطینه‌های COVID-19 که باعث قطعی پرهزینه در این کارخانه شد، با مشکل مواجه شده است.

کارستن برزسکی، رئیس جهانی تحقیقات اقتصاد کلان می گوید: احساس بد ماسک با بسیاری از مردم مشترک است؛ اما ما در مورد رکود جهانی صحبت نمی کنیم و انتظار داریم که اقتصاد جهانی تا پایان سال بهبود یابد. گفتنی است که تورم در آمریکا اکنون در بالاترین حد خودش در ۴۰ سال اخیر قرار دارد و باعث جهش در هزینه های زندگی برای آمریکایی ها شده است.

شایان ذکر است که ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد جهان از نظر فوربس، در ایمیل کوتاهی که به کارمندان فرستاده، دلایل احساس بد خودش را درخصوص چشم انداز اقتصادی بیان نکرده است.