بازداشت یک کودک خردسال فلسطینی توسط صهیونیست‌ها+ عکس

نظامیان اشغالگر صهیونیستی در ایست بازرسی برطعه در نزدیک جنین، کودک خردسالی را به نام حمودی مصطفی عماش به بهانه اینکه به سربازان پاسگاه توهین کرده است بازداشت کردند.

خبرگزاری شهاب نیوز اعلام کرد صهیونیست‌ها این کودک خردسال را به تنهایی برای بازجویی برده اند.

پیش از این بازداشت یک کودک ۱۲ ساله فلسطینی در شهرک الخادر سوژه رسانه‌ها شده بود. در ویدئویی که از بازداشت این کودک منتشر شده بود، افسر اسرائیلی بر روی سینه کودک می‌نشیند و سعی در مهار او دارد.

بازداشت یک کودک خردسال فلسطینی توسط صهیونیست‌ها+ عکس

داده‌های انجمن اسرای فلسطینی نشان می‌دهد تعداد اسیران و زندانیان فلسطینی در زندان‌های اشغالی رژیم صهیونیستی تا پایان فوریه ۲۰۲۲ به حدود چهار هزار و ۴۰۰ زندانی رسیده است. در این میان، ۱۶۰ نفر از زندانیان کودک بوده اند. از آنجایی که این افراد همچنان در بازداشت به سر می‌برند، علاوه بر اینکه در حین دستگیری مورد ظلم قرار می‌گیرند، از دوران کودکی خود از جمله ادامه تحصیل محروم می‌شوند.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی سازمان بین المللی دفاع از کودکان فلسطینی، در سال گذشته میلادی ۷۸ کودک فلسطینی زیر ۱۸ سال به شهادت رسیده اند. همچنین ۱۷ کودک در کرانه باختری و ۶۱ کودک در نوار غزه شهید شده اند. در این میان ۲۶ کودک زیر ۸ سال و ۱۷ کودک بین ۹ تا ۱۲ ساله بوده اند.