موشک‌های استینگر و جاولین به بازار سیاه راه پیدا کرده‌اند

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت شاهد فروش موشک‌های استینگر و جاولین در بازارهای سیاه هستیم.

وی در ادامه سخنانش گفت: « اوکراینی‌ها در خصوص بمباران پل شبه جزیره کریمه تهدیداتی را مطرح کرده‌اند. ارتش ما کاملا مسئولانه با این تهدیدات برخورد خواهد کرد».

لاوروف اضافه کرد: «من مطمئن هستم که تمام این طرح‌ها شکست خواهند خورد و باید برای اتفاقاتی که برای تسلیحات ارسالی به اوکراین می‌افتد به دقت نگاه کرد و الان موشک‌های استینگر و جاورلین در بازارهای سیاه پیدا می‌شوند».

وزیر امور خارجه روسیه افزود: «این موشک‌ها را می‌توان در آلبانی و کوزوو پیدا کرد و این به صورت آشکار گفته می‌شود».

چندی پیش وزارت دفاع آمریکا خبر داده بود که بیش از 7 هزار موشک استینگر و جاولین به اوکراین ارسال کرده است. 

 موشک‌های استینگر و جاولین به بازار سیاه راه پیدا کرده‌اند

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا که کشورش از آغاز درگیری‌ها در اوکراین با ارسال تسلیحات و تجهیزات مرگبار به این کشور و اعمال تحریم و سایر محدودیت‌ها علیه روسیه، به آتش این بحران دامن زده، چندی پیش در مقاله‌ای در یک روزنامه آمریکایی نوشته بود: « ما به سرعت اقدام به ارسال میزان قابل‌توجهی تسلیحات و مهمات به اوکراین کرده‌ایم تا بتواند در میدان جنگ بجنگد و در قوی‌ترین موقعیت ممکن در میز مذاکره قرار گیرد.

به همین دلیل است که تصمیم گرفته‌ام سیستم‌های موشکی و مهمات پیشرفته‌تری را در اختیار اوکراینی‌ها قرار دهیم که آن‌ها را قادر می‌سازد با دقت بیشتری به اهداف کلیدی در میدان نبرد در اوکراین حمله کنند. ما به همکاری با متحدان و شرکای خود در مورد تحریم‌های روسیه، سخت‌ترین تحریم‌هایی که تاکنون بر یک اقتصاد بزرگ اعمال شده است، ادامه خواهیم داد».