موج گرما آمریکا را فراگرفت

 سی ان ان در ادامه افزود: در اکثر مناطق مرکزی و شرق امریکا دمای هوا به ۱۰۰ درجه فارنهایت (نزدیک به ۳۸ درجه سانتیگراد) رسیده  که میلیون‌ها  نفر از ساکنان این نواحی را تحت تاثیر قرار داده است .

در گزارش این شبکه خبری آمده است: درحالی موج گرما در اکثر نواحی در آمریکا به ۱۰۰ درجه فارنهایت رسیده که  این  درجه از گرما در ایالت های آلاباما و  تنسی از سال ۱۸۸۱ میلادی بدین سو بی‌سابقه بوده است، درهمین حال دمای هوا در ایالت «می سی سی پی» تنها در سال ۱۹۴۴ میلادی به  ۱۰۲ درجه فارنهایت رسید.

براساس گزارش این شبکه خبری، ادامه موج گرما در این بخش از آمریکا با توجه به آغاز فصل تابستان، می تواند شرایط خطرناک آب و هوایی را در پی داشته باشد.

بنابراین گزارش دمای هوا در دو ایالت «داکوتای شمالی» و «نبرسکا» در روز یکشنبه (روز گذشته ۲۹ خردادماه ۱۴۰۱) به ۱۰۲ درجه فارنهایت رسید؛ نواحی غرب میانه در آمریکا نیز تا ظهر امروز (دوشنبه به وقت محلی) گرمای بالایی را شاهد خواهند بود.

موج گرما آمریکا را فراگرفت

توزیع بطری های آب در ایالت تگزاس به علت افزایش دما و کمبود آب آشامیدنی

شکبه خبری «ای بی سی نیوز» نیز ضمن پرداختن به موضوع افزایش بی سابقه دمای هوا، گزارش داد: بنابر آمار «آژانس حمایت از محیط زیست »، سالانه بیش از یکهزار و ۳۰۰ نفر در آمریکا به علت دمای بالا جان خود را از دست می دهند.۲*