نمایندگان جایگزین جریان صدر در پارلمان عراق سوگند خوردند

معاونت رسانه‌ای پارلمان عراق امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که نمایندگان جدید در پارلمان این کشور در برابر قانون اساسی سوگند یاد کردند. این نمایندگان، جایگزین نمایندگان مستعفی جریان صدر در پارلمان می‌شوند.

در این جلسه ۲۰۲ نماینده حضور داشتند. قرار بود ۷۳ نفر جایگزین نمایندگان جریان صدر شوند، اما تنها ۶۹ نفر در جلسه حضور یافتند و ۴ نفر از آن‌ها غایب بودند.

پیش از این، مقتدی صدر ، رئیس جریان صدر عراق در پیامی ویدئویی اعلام کرده بود اگر به نظر مخالفان، نمایندگان فراکسیون صدر مانعی در مسیر تشکیل دولت هستند، این نمایندگان آماده اند استعفا دهند. چند روز پیش رسانه‌های خبری اعلام کرده بودند نمایندگان فراکسیون صدر در پارلمان عراق استعفای جمعی خود را اعلام و تصمیم گیری نهایی در این خصوص را به مقتدی صدر واگذار کردند.

نمایندگان جایگزین جریان صدر در پارلمان عراق سوگند خوردند

جریان صدر عراق در انتخابات اخیر، موفق شد با کسب ۷۳ کرسی از اصل ۳۲۹ کرسی پارلمانی در صدر قرار گیرد و پس از آن، ائتلاف سنی تقدم با ۳۷ کرسی و ائتلاف دولة القانون با ۳۳ کرسی، حزب دموکرات کردستان عراق با ۳۱ کرسی، ائتلاف کردستان و ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری با ۱۷ کرسی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

درست است که جریان صدر بیشترین کرسی‌های پارلمانی را در این انتخابات کسب کرد، اما برای تشکیل دولت این کرسی‌ها کافی نبود و می‌بایست با سایر گروه‌های سیاسی پیروز در انتخابات ائتلاف می‌کرد.