بحران نیروی انسانی در همه شاخه‌های نیرو‌های مسلح آمریکا

شبکه تلویزیونی ان بی سی نیوز دیروز دوشنبه به نقل از شماری از مقامات دفاعی آمریکا و بر اساس اطلاعات جذب نیرو، گزارش داد نیروهای مسلح آمریکا برای دستیابی به هدف هایش در زمینه جذب نیرو برای سال مالی ۲۰۲۲ در همه شاخه‌های خدماتی اش، به سختی در تلاش است (و با تنگنا رو به روست).

گزارش شده است یک نظرسنجی داخلی وزارت دفاع آمریکا نشان داده است تنها ۹ درصد از جوانان آمریکایی واجد شرایط خدمت در ارتش، حاضرند به خدمت ارتش درآیند. جیمز مک کانویل، رئیس ستاد مشترک ارتش (آمریکا) ماه گذشته (میلادی) به کنگره گفت: تنها ۲۳ درصد از آمریکایی‌هایی که بین ۱۷ و ۲۴ سال دارند برای خدمت در ارتش بدون (بهره‌مند شدن از) معافیت (و امتیازی خاص برای پیوستن به نیرو‌های مسلح آمریکا) شایستگی دارند.

یک مقام ارشد ارتش آمریکا که از موضوع‌های جذب نیروی انسانی آگاهی دارد در این گزارش گفت: جوانان آمریکایی معتقدند آن‌ها به علت خدمت در ارتش، از نظر جسمانی یا احساسی آسیب می‌بینند. دیگر مقامات نیز گفتند این رویکرد نسل جوان آمریکا احتمال می‌رود که در میانه کم شدن آشنایی با خدمت ارتش، ادامه یابد.

این گزارش افزود: نزدیک به ۵۷ درصد از جوانان آمریکایی شرکت کننده در این نظرسنجی وزارت دفاع آمریکا گفتند که آن‌ها پس از خدمت در ارتش، گرفتار مشکلات احساسی یا روانی می‌شوند. برابر این نظرسنجی، نزدیک به نیمی از آنان فکر می‌کنند که گرفتار مشکلات جسمانی می‌شوند.

ارتش آمریکا تنها به چهل درصد از هدف‌های فهرست شده اش در زمینه جذب نیرو برای سال مالی ۲۰۲۲ که در روز ۳۰ سپتامبر به پایان می‌رسد، دست یافته است.

به گفته یک مقام ارشد دفاعی آمریکا در حالی که نیروی فضائی قرار است به هدف خود یعنی جذب ۵۰۰ نیروی حفاظتی برای سال کنونی میلادی برسد، نیروی هوایی بیش از ۴۰۰۰ تن کمبود نیرو در این دوره زمانی دارد.  یگان‌های نیروی دریایی و تفنگداران آمریکا نیز امیدوارند بتوانند به هدف هایشان در زمینه جذب نیرو دست یابند، حال آنکه در این زمینه ناکام بوده اند. برابر این گزارش، نیروی گشت ساحلی آمریکا نیز تنها نزدیک به ۵۵ درصد از فرصت‌های شغلی آماده به کارش پر شده اند.

بحران نیروی انسانی در همه شاخه‌های نیرو‌های مسلح آمریکا

گزارش شده است شماری از مقامات دفاعی گفته اند: پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) با هدف برآوردن نیازهایش در زمینه جذب نیرو، در حال بازنگری در فهرست کسانی است که نتوانسته اند واجد شرایط جذب شوند، از جمله آن‌هایی که به علت برخی شرایط پزشکی که معاف از رزم می‌شوند.

گزارش یاد شده حاکی است شاخه‌ها (ی نیرو‌های مسلح آمریکا) شامل ارتش، نیروی دریایی، و نیروی هوایی، به طور بی سابقه، برای تخصص‌های خاص، تا ۵۰ هزار دلار هدیه جذب پرداخت می‌کند. ارتش آمریکا همچنین در نظر دارد به سربازان اجازه دهد تا از بستر‌های رسانه‌های اجتماعی از جمله تیک تاک برای جذب نیرو استفاده کنند.