اظهارات وزیر خارجه عراق درباره سفر الکاظمی به تهران

« فؤاد حسین » وزیر امور خارجه عراق ، بعدازظهر امروز (پنجشنبه)، در گفت‌و‌گو با شبکه سعودی «الحدث» گفت که در سفر «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور به عربستان سعودی به گفت‌و‌گوهای تهران و ریاض پرداخته شد.

بنابر گزارش شبکه شعودی الحدث، وزیر خارجه عراق ابتدا اظهار داشت: «روابط با عربستان سعودی بسیار خوب است و به صورت مستمر در حال توسعه می‌باشد.»

فؤاد حسین با اشاره به اینکه «ایران ایده ایجاد مجاری ارتباطی با مصری‌ها را مطرح کرده است،» افزود که «آمریکایی‌ها تأکید کردند اجلاس خلیج [فارس] به نفع منطقه است.»

حسین اضافه کرد: «عراق در اجلاس خلیج [فارس] با واشنگتن شرکت خواهد کرد. مشکلات عراق با ایران و ترکیه با گفت‌و‌گو حل خواهد شد.»

اظهارات وزیر خارجه عراق درباره سفر الکاظمی به تهران

وی همچنین با اشاره به حملات مکرر به منطقه کردستان عراق، بیان کرد: «کسی که کردستان را هدف قرار می‌دهد، می‌خواهد میان بغداد و اربیل و در داخل منطقه [کردستان] بحران ایجاد کند. حمله منطقه کردستان به صورت موقت متوقف خواهد شد.»

وزیر خارجه عراق همچنین با گزیر مجدد به گفت‌و‌گوهای تهران و ریاض گفت: «در سفر الکاظمی به عربستان سعودی مسئله حمایت عراق از گفت‌وگوهای سعودی-ایرانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. گفت‌و‌گوهای جداگانه‌ای در بغداد میان اردن و ایران و مصر و ایران [برگزار می‌شود]. »

فؤاد حسین ادامه داد: «در سفر الکاظمی به عربستان سعودی اختلاف سعودی و ایران بر سر یمن مطرح شد. الکاظمی علنی شدن گفت‌و‌گوهای سعودی و ایرانی را مطرح کرد. ما جدیت ایران درباره آتش‌بس یمن را احساس کردیم.»