روسیه سفیر انگلیس را احضار کرد

وزارت خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) «دبورا برونرت» سفیر انگلیس در مسکو، را در اعتراض به اظهارات لندن علیه روسیه و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور احضار کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در تاریخ ۳۰ ژوئن، "دی. برونرت" سفیر انگلیس در مسکو به وزارت خارجه روسیه احضار شد. اعتراض شدیدمان را به او درباره با اظهارات بی‌رحمانه این کشور درباره روسیه، پوتین، مقامات و همچنین مردم روسیه اعلام کردیم.»

به این دیپلمات یادداشتی داده شد که در آن گفته شده بود که لفاظی لندن «غیرقابل قبول» است.

تنش‌ها میان روسیه و کشورهای غربی در حال حاضر با وارد شدن حمله روسیه به اوکراین به چهارمین ماه خود همچنان رو به افزایش است، در این میان کشورهای اروپایی و آمریکا با استفاده از حربه‌های مختلف سعی در وارد آوردن فشار بر روسیه داشته‌اند.

کمک نظامی ۱.۲ میلیارد پوندی انگلیس به اوکراین

خبرگزاری آرتی در گزارشی اعلام کرد انگلیس متعهد شده که بیش از یک میلیارد پوند کمک نظامی اضافی به اوکراین ارائه خواهد کرد و در واقع با این کمک، مجموع کل کمک‌های انگلیس به اوکراین دو برابر خواهد شد.

این بودجه کمک کل نظامی انگلیس به اوکراین را به ۲.۳ میلیارد پوند می‌رساند، همچنین این کشور تاکنون ۱.۵ میلیارد پوند در حمایت‌های بشردوستانه و اقتصادی برای اوکراین هزینه کرده است.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، در اظهاراتش در نشست سران ناتو در اسپانیا، گفت که «هزینه آزادی همیشه ارزش پرداختن به آن را دارد.»

این در حالی است که ساعاتی پیش «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، اعلام کرد واشنگتن در روزهای اخیر متعهد شده که ۸۰۰ میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین بدهد و اعلام کرد که واشنگتن جهان را برای حمایت از اوکراین متحد می‌کند و کشورهایی هستند که تعهدات جدیدی را برای دستیابی به این حمایت اتخاذ کرده‌اند.

این اظهارات در حالی است که «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، اعلام کرد که کشورهای غربی با ارائه تجهیزات نظامی به اوکراین و حمایت سیاسی از کی‌یف باعث طولانی‌تر شدن این جنگ می‌شوند و کشورهای غربی عامل این بحران جهانی هستند و این ربطی به روسیه ندارد.