انتقال ویروس کرونا بوسیله بالون

کره شمالی با اعلام اینکه عامل انتقال کرونا به این کشور، بالون هایی بوده است که از کره جنوبی آمده اند، گفت شیوع کووید-۱۹ در افرادی دیده شده که با بالون‌های کره جنوبی تماس داشتند.

به گزارش آسوشیدپرس، فعالان کره ای سال‌هاست با استفاده از پرواز بالن‌ها به آن سوی مرز‌ها صد‌ها هزار اعلامیه تبلیغاتی را در انتقاد از «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، پخش می‌کنند و کره شمالی هم از فعالان کره جنوبی به دلیل این اقدام ابراز خشم کرده است.

مقامات بهداشتی جهان می‌گویند که ویروس کرونا در تماس نزدیک منتقل می‌شود و احتمال شیوع آن در فضا‌های بسته و دارای تهویه ضعیف بیشتر از فضای باز است.

اما در مقابل وزارت اتحاد کره جنوبی اعلام کرد هیچ احتمالی وجود ندارد که بالن‌های کره جنوبی ویروس را به کره شمالی منتقل کرده باشند.

این در حالیست که کره شمالی هفته گذشته از اعلام آمادگی آمریکا برای ارائه کمک‌های بشردوستانه مرتبط با ویروس کرونا به پیونگ یانگ انتقاد و آن را «طرحی برای دستیابی به یک هدف سیاسی نفرت‌انگیز» توصیف کرد.

انتقال ویروس کرونا بوسیله بالون

وزارت امور خارجه کره شمالی هم در پاسخ گفت: «آمریکا با صحبت در مورد کمک‌های بشردوستانه تلاش می‌کند از انتقاد جامعه بین‌المللی فرار کند و در همین حین تلاش می‌کند تا ما را منزوی کرده و تا حد مرگ تحت فشار قرار دهد.»