غیرنظامیان یمنی قربانی مین های متجاوزان

توقف حملات متجاوزان با توجه به آتش بس موجود، به معنای توقف جنایات آنان نیست چرا که آثار بمب‌ها و مین‌هایی که کشور‌های متجاوز و مزدوران آن‌ها بجا گذاشته اند همچنان جان شمار بیشتری از غیرنظامیان را می‌گیرد و بسیاری دیگر را مجروح می‌کند که آخرین آن، زخمی شدن دو شهروند در الدریهمی است.

به نقل از المیادین، در برابر ادامه ریختن خون یمنی‌ها، نقش سازمان ملل و به دنبال آن موسسات مسئول آن، به چشم نمی‌خورد و همچنان کشته شدن شمار بیشتری از غیرنظامیان را با اقدام کشور‌های متجاوز، نادیده می‌گیرند.

مرکز اجرایی مبارزه با مین، سازمان ملل و سازمان‌های بین المللی را به علت فراهم نکردن الزامات فعالیت میدانی و تجهیزات مین روب، مسئول دانست.

این مرکز در بیانیه‌ای، تامین نشدن تجهیزات لازم برای مین روبی را جنایت بر ضد بشریت دانست و اشاره کرد اقدامات بشردوستانه در جریان آتش بس، مسئله بمب‌های خوشه‌ای و بقایای جنگ را استثنا کرده است.

برابر تعلل سازمان ملل درخصوص مسئله مین‌ها، مرکز مین روبی از دریافت نامه‌ای رسمی از این سازمان بین المللی در خصوص توقف فعالیت‌های این مرکز تا اوت آینده خبر داد و این اقدام روشنترین نشانه است مبنی بر اینکه سازمان ملل تنها برای اهداف ویژه خود و به دور از انگیزه انسانی و به دور از تعهدات خود در قبال یمن، تلاش می‌کند.

این درحالی است که بیانیه مرکز مین روبی نشان می‌دهد در ژوئن گذشته ۶۲ نفر از غیرنظامیان در استان‌های حدیده، صعده، صنعا، جوف، حجه، تعز و ضالع شهید یا زخمی شده اند که بیشتر آن‌ها زنان و کودکان هستند.

غیرنظامیان یمنی قربانی مین های متجاوزان

به موازات آن و در حالی که احتمال می‌رفت سازمان ملل متحد و سازمان‌های وابسته به آن، فعالیت انسان دوستانه خود را در سایه آتش بس موجود گسترش دهند، به طرف کاهش نقش خود حرکت کردند و از جمله برنامه جهانی غذا به بهانه کمبود منابع مالی، از کاهش کمک‌های خود به یمن خبر داد در حالیکه این سازمان‌ها بیشترین سهم از اموال کشور‌های کمک کننده را در هزینه‌های جاری و مزایای کارکنان خود مصرف می‌کنند.