بحران خودکشی در آمریکا

نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت: شماره ۹۸۸ به عنوان شماره جدید رسیدگی به بحران سلامت روان در سطح ملی معرفی شده است اما هنوز سئوالاتی درباره بودجه و کارکنان آن و در مجموع آماده بودن این مرکز برای روند فزاینده افزایش تماس‌ها مطرح است.

این روزنامه با اشاره به شروع به کار این شماره از امروز شنبه، نوشت: این شماره که با پشتیبانی مالی ۴۰۰ میلیون دلاری دولت فدرال راه‌اندازی شده، قرار است با روند فزاینده بیماری‌های روانی در آمریکا مقابله کند.

نیویورک تایمز، در عین حال، میزان کارکنان فعلی مراکز پاسخ‌دهی به بحران‌های روانی در سطح آمریکا را با میزان افزایش این بیماری‌ها و در نتیجه میزان افزایش تماس‌ها قابل مقایسه ندانست.

براساس تحلیل داده انجام شده توسط نیویورک تایمز،  نزدیک به ۱۸ درصد از حدود یک میلیون تماس گرفته شده در نیمه اول سال جاری میلادی، خدماتی از مراکز پیشگیری از خودکشی دریافت نکردند.

نیویورک تایمز در این گزارش از دریافت ۵۰۰ هزار پیامک درخواست کمک روانی در نیمه اول سال ۲۰۲۲ خبر داد و نوشت: فقط حدود ۴۲ درصد این پیامک‌ها توسط مراکز پاسخ داده شدند.

این روزنامه آمریکایی به استناد یک تحقیق انجام شده توسط موسسه تحقیقاتی «رند»، نوشت: کمتر از نیمی از مقام های بهداشتی آمریکا که در راه اندازی خط ۹۸۸ مشارکت داشته‌اند مطمئن هستند که مراکز پیشگیری از خودکشی، آماده پاسخ‌گویی به تماس‌های فزاینده هستند.

بحران خودکشی در آمریکا

نیویورک تایمز به نقل از رئیس کل بهداری فدرال آمریکا، وضعیت کنونی بیماری‌های روانی در آمریکا را در میان جوانان «ویرانگر» ارزیابی کرد و نوشت: خودکشی، دوازدهمین علت مرگ آمریکایی‌ها از سنین مختلف، در سال ۲۰۲۰ بوده‌است.

این روزنامه به نقل از «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا» نوشت: خودکشی دومین علت مرگ آمریکایی‌ها در سنین ۱۰ تا ۱۴ سال و ۲۵ تا ۳۴ سال بوده است و هر ۱۱ دقیقه، یک آمریکایی در سال ۲۰۲۰ خودکشی کرده است.