حربه جدید تل‌آویو برای یهودی‌سازی

ارتش رژیم صهیونیستی به تازگی خبر داد که باندهای مسلحانه‌ای متشکل از صهیونیستهای شهرک‌نشین تشکیل داده‌ است و مدعی شد که مأموریت این باندها، «امنیتی» است تا در صورت وقوع عملیات در شهرکهای صهیونیستی یا قدس، وارد عمل شوند.

 صهیونیستها همچنین خبر دادند که اجرای آزمایشی این طرح تا چند روز دیگر آغاز خواهد شد و پس از آن، صهیونیستهایی که برای عضویت در این باندها، داوطلب شدند، به سرعت سلاح دریافت خواهند کرد، آموزش خواهند دید و تجهیزات نظامی در اختیار آنان قرار داده خواهد شد.

روزنامه فلسطینی الاستقلال به نقل از «راسم عبیدات» نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی گزارش داد، تشکیل این باندها در قدس اشغالی ، وضعیت را متشنج کرده و درگیریها و عملیاتهای استشهادی (شهاد‌طلبانه) را افزایش خواهد داد.

حربه جدید تل‌آویو برای یهودی‌سازی

عبیدات با بیان اینکه هدف این باندها، زورگویی و تسلط بر اراضی و داراییهای مردم فلسطین است، تصریح کرد، رژیم صهیونیستی قبلا هم، چنین باندهایی در داخل اراضی اشغالی 1948 ایجاد کرده و از این طریق، اراضی شهروندان فلسطینی را تصاحب کرده بود. لذا این ایده را در شهر قدس هم پیاده می‌کند تا به تجاوز علیه مردم فلسطین ادامه دهد.

وی تأکید کرد، این عناصر در قدس اشغالی عملا حضور دارند و اقدامات خصمانه بسیاری علیه ساکنان این شهر انجام داده‌اند، ولی رژیم صهیونیستی در تلاش است آموزش نظامی به این عناصر بدهد و آنان را مجهز به سلاح کند تا شهروندان فلسطینی مجبور به تخلیه این شهر شوند.

این تحلیلگر فلسطینی در عین حال گفت که رژیم صهیونیستی با این اقدام، پوشش قانونی برای این شبه‌نظامیان فراهم خواهد کرد تا دست به کشتار مردم فلسطین بزنند و این مسئله برای آنان آسانتر خواهد شد، ولی تأثیر منفی برای این رژیم به همراه خواهد داشت؛ زیرا باعث افزایش عملیاتهای استشهادی در شهر قدس یا فلسطین اشغالی خواهد شد.

  در واکنش به این طرح صیهونیستی، «طارق عزالدین» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری گفت که تشکیل این باندها، اقدام خطرناکی برای هدف قرار دادن مردم فلسطین در داخل محله‌های قدس اشغالی است.

عزالدین تأکید کرد که این اقدام، چراغ سبزی از سوی وزارت جنگ صهیونیستی برای قتل مردم فلسطین است و صهیونیستها، پوشش قانونی برای این اقدام خود فراهم کرده‌اند.