سرطان بایدن برای کاخ سفید دردسر ساز شد

«جو بایدن » رئیس جمهور آمریکا شامگاه چهارشنبه گفت به دلیل فعالیت‌های شرکتهای نفتی ، دچار سرطان شده است.

بایدن که در حال سخنرانی درباره تأثیرات منفی پالایشگاه‌های نفتی بر سلامت افراد، در ایالت ماساچوست بود، اظهار داشت: «به همین دلیل است که من و بسیاری از افراد دیگری که با آنها بزرگ شده‌ایم، مبتلا به سرطان هستیم و به همین دلیل است که در طولانی‌ترین زمان، شهر دِلاوِر بالاترین نرخ سرطان را در کشور داشت».

به نوشته وبگاه «نیویورک‌ پست»، این اظهارات بایدن دفتر مطبوعاتی کاخ سفید را مجبور کرد تا سریعاً توضیح دهد که منظور او سرطان پوستی است که قبلا داشته و پیش از شروع به کار در پست ریاست‌جمهوری در سال گذشته، درمان کرده بود.

این اظهارات در ابتدا به نظر می‌رسید که یک اشاره مهم بهداشتی در طول یک سخنرانی در مورد گرمایش جهانی باشد که در آن بایدن انتشار گازهای گلخانه‌ای از پالایشگاه‌های نفت در نزدیکی خانه دوران کودکی خود را توصیف کرد.

«کوین اوکانر» پزشک بایدن، سال گذشته گزارشی از وضعیت سلامت وی منتشر کرد که در آن اشاره‌ای به اینکه رئیس جمهور آمریکا از سرطان رنج می‌برد، نشده بود.

گزارش اوکانر نشان می‌داد که سرطان پوست بایدن، که مورد مداوا قرار گرفته، به‌جای حاصل شدن از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مورد استفاده در صنعت نفت، بیشتر به‌دلیل حضور در معرض نور خورشید بود.

اوکانر در مورد بایدن که زمانی نجات غریق سابق استخر شنا بود، نوشت: «به خوبی ثابت شده است که بایدن در دوران جوانی خود زمان زیادی را زیر نور خورشید گذرانده بود».

سرطان بایدن برای کاخ سفید دردسر ساز شد

پیش از این، یک نظرسنجی در آمریکا نشان داده بود که ۶۲ درصد مردم این کشور معتقدند بایدن برای ریاست جمهوری مناسب نیست و به توانایی ذهنی او شک دارند.