خبرنگار اسرائیلی که به مکه رفته بود، با بن سلمان هماهنگ بود

 حساب کاربری مجتهد ، افشاگر سعودی در توییتر اعلام کرد، نارضایتی در داخل خاندان حاکم در عربستان بابت سفر اخیر خبرنگار اسرائیلی به شهر مکه مکرمه وجود دارد تا جایی که شاهزاده خالد بن فیصل که هیچ‌گاه مخالفتی با دستورات محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور نمی‌کند، خشم خود را از این مساله ابراز داشت.

مجتهد در ادامه نوشت، "دلیل این ناراحتی نگرانی آل سعود از چهره‌شان در منطقه است".

این افشاگر سعودی توییت کرد، "خبرنگار اسرائیلی که وارد مکه مکرمه شد، مستقیما با ولیعهد هماهنگ بود و با گارد ویژه و اسکورت وارد شد و اظهارات مقامات درباره بازداشت یک شهروند سعودی که مخفیانه این خبرنگار را وارد مکه کرده نیز بی‌اساس هستند".

مجتهد در ادامه نیز توییت کرد: هیچ کسی بازجویی نشد و اصلا کسی برای بازجویی وجود نداشت زیرا گارد همراه از سوی بن سلمان فرستاده شده بود و شهروندی عادی نبود.

روز جمعه مسؤولان شهر مکه اعلام کردند، شهروند سعودی را که در موسم حج به ورود خبرنگاری اسرائیلی به این شهر کمک کرده بود، بازداشت کردند.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) نیز گزارش داد، پلیس منطقه مکه شهروند سعودی را که یک خبرنگار غیرمسلمان و دارای تابعیت آمریکایی را وارد شهر مکه مکرمه کرده بود، به دادستانی کل معرفی کرد.

سخنگوی پلیس منطقه مکه نیز اظهار کرد: فرد متهم بازداشت شده و اقدامات قانونی در مورد او اجرا شدند.

خبرنگار اسرائیلی که به مکه رفته بود، با بن سلمان هماهنگ بود

او تاکید کرد: تمامی کسانی که وارد خاک عربستان می‌شوند باید به قوانین این کشور به ویژه در رابطه با حرمین شریفین و اماکن مقدس احترام گذاشته و آنها را رعایت کنند و هرگونه نقض این قوانین به منزله تخلفی است که هرگز درباره آن مسامحه نخواهد شد و متخلفان بر اساس همان قوانین مجازات خواهند شد، پرونده خبرنگار متخلف نیز به دادستانی کل ارجاع داده شد تا بر اساس قوانین اقدامات لازم برای او در پیش گرفته شوند.