مخالفت دموکرات‌ها با حضور بایدن در انتخابات ۲۰۲۴

سی ان ان با انتشار این خبر، نوشت: با یک افزایش چشم گیر و بنابر تازه ترین نظرسنجی این شبکه خبری، ۷۵درصد از دموکرات‌ها و رای دهندگان دموکرات، خواستار  نامزدی غیر از بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هستند.

بنابراین گزارش، این درحالی است که در نظرسنجی‌های به عمل آمده در ژانویه و فوریه گذشته ۵۱ درصد از دموکرات ها و رای دهندگان این حزب مخالف نامزدی بایدن و خواستار نامزدی فردی دیگر در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا بودند.

بنابر نظرسنجی جدید، تنها ۳۱ درصد از دموکرات‌ها و رای دهندگان بالای ۴۵ سال،  به نامزدی دوباره بایدن علاقه مند هستند و در گروه سنی زیر ۴۵ سال نیز تنها ۱۸ درصد با این ایده و  نظر موافقت دارند.

براساس این گزارش، بایدن پایین ترین سطح محبوبیت نزد افکار عمومی آمریکا، حدود و یا زیر ۳۰ درصد را دارد و دولت وی در تقلا برای رفع تورم بی سابقه طی چهار دهه اخیر در این کشور است.

مخالفت دموکرات‌ها با حضور بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ همچنان درحال افزایش

از دیگر نتایج این نظرسنجی مخالفت اکثریت جمهوریخواهان با نامزدی مجدد دونالد ترامپ از این حزب درانتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا است، ۵۵ درصد از رای دهندگان جمهوریخواه خواهان نامزدی فردی غیر از ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هستند که این آمار نسبت به نظرسنجی ماه‌های ژانویه و  فوریه گذشته که ۴۹ درصد مخالفت در این زمینه جود داشت، افزایش نشان میدهد .

نظرسنجی جدید سی ان ان بین ۲۲ تا ۲۴ ماه جولای (۳۱ تیر تا دوم مردادماه ۱۴۰۱) از یکهزار و دو  نفر از پرسش شوندگان دموکرات به عمل آمده است.