واکنش عجیب آمریکا به خبر حمله موشکی به بازداشتگاه اسرای اوکراینی

یک مقام آمریکایی مدعی شد در صورتی که نیروهای اوکراینی، بازداشتگاه اسرای خود در نواحی شرق اوکراین را هدف حمله موشکی قرار داده باشند، چنین منظوری نداشته‌اند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» یک مقام ارشد پنتاگون روز شنبه ادعا کرد: «اگر این، حمله‌ای از سوی اوکراینی‌ها بوده، به شما این قول دست اول را می‌دهم که آن‌ها چنین منظوری نداشته‌اند».

این مقام وزارت دفاع آمریکا افزود: «آن‌ها ( نیروهای اوکراینی ) به مردم خود و غیرنظامیان و نظامیان متعلق به ارتش خودشان اهمیت می‌دهند».

او در ادامه ادعاهایش گفت، با وجود اینکه روس‌ها تکه‌هایی از راکت‌های متعلق به سامانه دوربرد آمریکایی «هیمارس» را در خرابه‌های این بازداشتگاه پیدا کرده‌اند، لزوماً به این معنی نیست که اوکراینی‌ها مقصر هستند زیرا روس‌ها نیز تعدادی از این راکت‌ها در اختیار دارند.

 در ادامه اقدامات ارتش اوکراین برای مقصر نشان‌دادن نیروهای روس در ارتکاب به جنایات جنگی، این بار یک زندان اسرای اوکراینی در منطقه دونتسک موشک‌باران شد.

وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد حمله هوایی به زندان دونتسک که در آن اسرای گردان افراطی و نئونازی «آزوف» نگهداری می‌شدند، توسط ارتش اوکراین انجام شده است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: در حمله اوکراین به بازداشتگاه واقع در شهر اُلِنیفکا در جمهوری دونتسک با استفاده از موشک‌های آمریکایی هیمارس، ۵۳ اسیر جنگی اوکراینی کشته و ۷۵ نفر از آنها زخمی شدند».