شروط جریان صدر عراق برای مذاکره

صالح محمد العراقی، از اعضای جریان صدر و مسئول انتشار مواضع مقتدی صدر ، رهبر جریان صدر عراق در توییتر با انتشار پیامی در صفحه "وزیر القائد"، (وزیر مقتدی صدر) به درخواست هادی العامری، رهبر ائتلاف الفتح برای گفت‌وگو میان جریان صدر و چارچوب هماهنگی شیعیان عراق پاسخ داد.

وی نوشت: اگر گفت‌وگو را بپذیریم، این پذیرش مشروط به خروج العامری و ائتلاف او از چارچوب و محکومیت صریح اظهارات نوری المالکی علیه مقتدی صدر، رهبر جریان صدر خواهد بود.

به دنبال ناآرامی‌های اخیر در بغداد درپی تظاهرات حامیان جریان صدر و فراخوان چارچوب هماهنگی شیعیان برای برگزاری تظاهرات،  هادی العامری، رهبر ائتلاف الفتح دوشنبه به دو طرف نسبت به خارج شدن اوضاع عراق از کنترل هشدار داد.

العامری در این باره اظهار کرد: به دنبال تنش رسانه‌ای با انتشار بیانیه‌های متقابل و درخواست برای تجمع مردمی که ممکن است اوضاع را از کنترل خارج کند و منجر به خشونت شود، خالصانه از برادرانمان در جریان صدر و چارچوب هماهنگی می‌خواهیم که عاقلانه تصمیم گیری کرده و خویشتن دار باشند و همچنین منافع کشور را در اولویت قرار دهند و با گفت‌وگوی جدی و سازنده درباره اختلافات میان خود به توافق دست یابند.

شروط جریان صدر عراق برای مذاکره