تأکید مجدد حکیم بر گفت‌وگوی رهبران عراق

سید عمار حکیم با بیان اینکه اکثر مفاد بیانیه نخست وزیر را پیش‌تر برای جلوگیری از وخامت اوضاع سیاسی کشور مطرح کرده بود، گفت: به طور خاص موضوع نشستن نیروها و شرکای سیاسی پشت میز مذاکره برای رسیدن به ابتکار عملی ملی که به پایان بن بست سیاسی در کشور بینجامد، (از این موارد بود).

 

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین از همه تظاهرات‌کنندگان خواست که اعتراض خود را مسالمت‌آمیز نگه دارند و به نهادهای حکومت احترام بگذارند و آنها را تخلیه و از اموال عمومی و خصوصی محافظت و با نیروهای حافظ نظم همکاری و از قانون‌شکنی خودداری کنند.

حکیم در پایان این پیام از خداوند خواست عراق و شهروندان این کشور را از هر شری حفظ کند و آنان را به وحدت کلمه بر آنچه خیر و صلاح است، هدایت فرماید.

 رهبر جریان حکمت ملی عراق پیش از این در واکنش به تحولات اخیر عراق و ورود هواداران جریان صدر به ساختمان مجلس گفت: شرایط حساسی که صحنه داخلی عراق تجربه می‌کند بر همگان لازم می‌سازد که به عقل و منطق و گفت‌وگو اولویت دهند و به نفع عراق و ملتش از مواضع خود کوتاه بیایند.

وی ادامه داد: بر این اساس، صادقانه و با نیت پاک از برادرانمان در جریان صدر و چارچوب هماهنگی می‌خواهیم که گفت‌وگویی مستقیم و بدون محدویت را آغاز کنند و در سقف میهن و منافع ملی و صیانت از خون ملت عراق با یکدیگر به تفاهمی برسند که رنج‌ها و دغدغه‌ها و منافع ملت عراق در آن در نظر گرفته شود، گفت‌وگویی که در آن هر طرف به دیگری اطمینان دهد که در پی حذف کسی نیست.

تأکید مجدد حکیم بر گفت‌وگوی رهبران عراق

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین اظهار داشت: بار دیگر تأکید همیشگی‌مان را تکرار می‌کنیم که مذاکره تنها راه و کوتاه‌ترین مسیر برای رسیدن به راه حل مناسب جهت نجات میهن و در امان ماندن از لغزش‌هایی است که ممکن است کشور را به نقطه‌ای نامعلوم بکشاند.

حکیم از همه طرف‌ها خواست که در اظهارات و نیز در هدایت طرفداران خود به خویشتنداری و بیشترین میزان خردمندی پایبند باشند تا میهن از دست نرود و خسارتی جبران‌ناپذیر رخ ندهد.