هیچ عذری برای کشتن کودکان در فلسطین پذیرفتنی نیست

« رجب طیب اردوغان » رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه گفت هیچ عذری برای کشته شدن کودکان فلسطینی پذیرفته نیست.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، اردوغان در نشستی با سفرای ترکیه گفت: «به مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهیم و تصمیم داریم منطقه بی‌طرف به عمق سی کیلومتر را در طول مرزهای جنوبی خود ایجاد کنیم».

رئیس جمهور ترکیه افزود، کشورش قصد دارد شمال سوریه را از «لانه‌های تروریست‌ها» پاکسازی کند و در ترکیه نیز جایی برای تروریسم نیست.

اردوغان ضمن متهم کردن آمریکا و متحدانش به حمایت از گروه‌های تروریستی گفت، موضع آنکارا در قبال عضویت فنلاند و سوئد در ناتو پا برجا است و به عمل آن‌ها به وعده‌های خود در مورد گروه‌های تروریستی بستگی دارد.

وی تأکید کرد هیچ کشور اروپایی نباید بهشت امنی برای گروه‌های تروریستی نظیر «پ‌ک‌ک» باشد که از عدالت در ترکیه می‌گریزند.

او ضمن ابراز هم‌دردی با فلسطینی‌ها گفت، هیچ عذر و بهانه‌ای برای کشتن کودکان فلسطینی پذیرفتی نیست.

اردوغان همچنین با تأکید بر راه‌حل دو دولتی بین رژیم صهیونیستی و فلسطین گفت، مسجد الاقصی «خط قرمز» ترکیه است.

هیچ عذری برای کشتن کودکان در فلسطین پذیرفتنی نیست

اردوغان ضمن تأکید بر ضرورت گفت‌وگو میان روسیه و اوکراین گفت: «از همان ابتدا گفتم که این جنگ هیچ پیروزی نخواهد داشت».

رئیس جمهور ترکیه افزود: «گام‌های مهمی در راستای صلح در منطقه قفقاز برداشته‌ایم و نمایندگانی را برای عادی‌سازی روابط با ارمنستان اعزام کرده‌ایم».

وی با این حال ادعا کرد:‌ «متأسفانه جامعه جهانی در مقابل اشغال قلمروهای جمهوری آذربایجان توسط ارمنستان به سکوت ادامه داده است».

 در شرایطی که تنش‌های مرزی نیروهای نظامی باکو و ایروان همچنان ادامه دارد، مقام‌های ارمنستان از حمله نظامیان جمهوری آذربایجان به نیروهای مرزی این کشور خبر داده‌اند.  چهارشنبه هفته گذشته نیز جمهوری آذربایجان از کشته شدن یک نظامی این کشور در نتیجه تیراندازی در منطقه مرزی «لاچین» خبر داد.