ضارب سلمان رشدی: از اینکه وی زنده مانده متعجب شدم!

هادی مَطر ، ضارب سلمان رشدی طی یک مصاحبه ویدئویی از زندان گفت: «وقتی شنیدم که او زنده مانده است، شگفت زده شدم».

 

این جوان ۲۴ ساله که هفته گذشته با چاقو به سلمان رشدی حمله کرد، در مصاحبه‌ای با نیویورک پست گفت: «من فکر نمی‌کنم او (سلمان رشدی) خیلی آدم خوبی باشد. من از او خوشم نمی‌آید».

هادی مطر در ادامه گفت: «او کسی است که به اسلام حمله کرده است. به اعتقادات مسلمانان و نظام اعتقادی آن‌ها حمله کرده است». مطر همچنین با بیان اینکه که برخی ویدیو‌های سلمان رشدی را از طریق یوتیوب مشاهده کرده، اظهار داشت: «من سخنرانی‌های زیادی را [از او] دیدم. از آدم‌هایی که اینطور بی‌انصاف هستند، خوشم نمی‌آید».

هادی مطر همچنین از شرایط زندان، شکایت کرد و گفت: «بسیاری از غذا‌هایی که به من داده‌اند در دین من مجاز نیست». وی همچنین در این مصاحبه هرگونه ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را رد کرد و گفت خودش به تنهایی دست به این عمل زده است.

ضارب سلمان رشدی: از اینکه وی زنده مانده متعجب شدم!

سلمان رشدی، نویسنده مرتد ۷۵ ساله هندی الاصل هفته گذشته در نیویورک هدف ضربات چاقو قرار گرفت. این ضربات باعث شد کبد و بخشی از اعصاب دست و چشم او آسیب ببیند، اما به گفته پزشکان حال وی اکنون «رو به بهبود» است. کتاب موهن «آیات شیطانی» سال ۱۹۸۸ از این نویسنده منتشر شد و سبب اعتراضات گسترده مسلمانان در کشور‌های گوناگون شد. بسیاری از کشور‌ها چاپ و انتشار این کتاب را به علت توهین به مقدسات اسلامی ممنوع اعلام کرده اند.