آمریکایی‌ها ناامید و نگران از آینده این کشور

در گزارش این رسانه آمریکایی آمده است: درحالی که تنها سه ماه  تا انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا فرصت باقی است، تازه ترین نظرسنجی صورت گرفته حاکی از آن است که 74 درصد از آمریکایی ها نسبت به آینده این کشور خشمگین، ناامید و نگران هستند.

در این نظرسنجی جدید از هر چهار شهروند آمریکایی سه نفر، یعنی 74 درصد می گویند که کشورشان در مسیر غلط قرار دارد و تنها 21درصد بر این باور هستند که آمریکا در جهت درست خود قرار دارد.

دیگر نتایج این نظرسنجی، نشان می دهد که اکثر آمریکایی ها به هیچ حزب و چهره سیاسی علاقه ای نداشته و هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در آمریکا نزد افکار عمومی منفور هستند، 51درصد از پرسش شوندگان مخالف حزب دموکرات و 49 درصد نیز مخالف حزب جمهوریخواه می باشند.

این گزارش حاکی است، نظرسنجی ها درمورد روسای جمهوری قبلی و فعلی آمریکا نیز به همین صورت نتیجه منفی به همراه داشته و 48 درصد از آمریکایی ها مخالف جو بایدن و 54 درصد نیز مخالف دونالد ترامپ هستند، در مورد معاونان ریاست جمهوری نیز شرایط به همین شکل بوده است به طوری که، 50 درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی  مخالف کامالا هریس معاون کنونی رئیس جمهوری آمریکا و 44 درصد نیز مخالف مایک پنس معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا هستند.

ان.بی.سی نیوز افزود: براساس این نظرسنجی افکار عمومی نسبت به نهادهای آمریکایی همچون دادگاه عالی، قوه قضاییه و حتی مدارس دولتی نیز نظر منفی داشته و نسبت به آنها بی اعتماد هستند.

این گزارش می افزاید: برای نخستین بار در تاریخ کشور در این نظرسنجی مهم ترین دغدغه آمریکایی ها مساله  اقتصاد  نبود بلکه بزرگترین نگرانی برای آنها «تهدید دموکراسی»، دغدغه ای بالاتر از حمل سلاح و اشتغال بوده است.

آمریکایی‌ها ناامید و نگران از آینده این کشور

در بخش پایانی این گزارش نتیجه گیری شده است: این وضعیت جامعه آمریکا است که قرار است رای دهندگان آمریکایی در ماه نوامبر برای انتخابات میان دوره ای به پای صندوق های رای روند، آمریکایی ها بسیار خشمگین هستند، سابق بر این نتایج چنین نظرسنجی هایی می توانست  سرنوشت محتوم آنهایی که در قدرت بودند را پیش بینی و رقم  زند اما اکنون باید هشدار داد که قوانین گذشته سیاست با توجه به چنین وضعیت بی سابقه حاکم بر جامعه آمریکا، دیگر اثر گذار نیست.

نظرسنجی این شبکه خبری آمریکایی از 12تا 16 ماه اوت برابر با 21 تا 25 مرداماه 1401 با خطای 3.1 درصد انجام شده است.