جانسون منفورترین نخست وزیر انگلیس در دوره بعد از جنگ جهانی دوم

در یک نظرسنجی برگزار شده از سوی شرکت نظرسنجی «ایپسوس» از پاسخگویان درخواست شد عملکرد نخست وزیران انگلیس از زمان سال 1945 تا کنون را رده بندی کنند که حدود 49 درصد معتقد بودند بوریس جانسون در دوره نخست وزیری اش عملکرد بدی داشته است.

به نوشته خبرگزاری پرس اسوسیشن، این نتیجه ثبت شده برای بوریس جانسون حتی بدتر از نتیجه مربوط به دو نخست وزیر قبل از وی در انگلیس یعنی ترزا می و دیوید کامرون است. 41 درصد عملکرد ترزا می و 38 درصد عملکرد دیوید کامرون را در دوران نخست وزیری آنها بد دانستند. هر دوی آنها بعد از بوریس جانسون به ترتیب جایگاه های دوم و سوم را در این نظرسنجی کسب کردند.

بوریس جانسون در این نظرسنجی در ارتباط با این سوال از پاسخگویان که آیا عملکرد او در نخست وزیری خوب بوده جایگاه چهارم را به دست آورد.

حدود 33 درصد از مجموع 1100 شرکت کننده این نظرسنجی ایپسوس معتقد بودند او عملکرد خوبی در نخست وزیری داشته است. در این بخش تونی بلر 36 درصد رای و مارگارت تاچر 43 درصد رای کسب کرد.

محبوبترین نخست وزیر انگلیسی ها در بین همه نخست وزیرهای این کشور پس از جنگ جهانی دوم در این نظرسنجی وینستون چرچیل بود. 62 درصد گفتند او عملکرد خوبی به عنوان نخست وزیر انگلیس داشته است.

جانسون منفورترین نخست وزیر انگلیس در دوره بعد از جنگ جهانی دوم

جانسون که مشغول گذراندن تور سفر خداحافظای اش با توجه به نزدیک شدن موعد کنار رفتنش از نخست وزیری است، همچنین یکی از معدود نخست وزیرهای این دوره در انگلیس است که درصد کسانی که عملکردش را بد خوانده اند بیشتر از درصد کسانی است که عملکردش را خوب دانسته اند.

این نظرسنجی در بازه زمانی 19-22 اوت برگزار شده است.