قاضی آمریکایی با درخواست ترامپ برای تعویق بررسی اسناد توقیفی موافقت کرد

بعد از حملات لفظی متعدد «دونالد ترامپ » رئیس جمهور پیشین آمریکا به اف‌بی‌آی به‌دلیل تفتیش ویلای او و درخواست از دادگاه برای تعویق بررسی اسناد محرمانه توقیف‌شده، اکنون گفته می‌شود یک قاضی آمریکایی با این درخواست موافقت کرده است.

رسانه‌های آمریکایی شامگاه دوشنبه گزارش دادند که یک قاضی فدرال درخواست ترامپ را برای تعیین وکیل ویژه جهت بررسی اسناد کشف‌شده از عمارت «مار-ئه-لاگو» در ایالت فلوریدا پذیرفته است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این تصمیم دادگاه می‌تواند منجر به تعویق تحقیقات اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری آمریکا از اسناد محرمانه کشف‌شده از ویلای ترامپ و دلیل نگهداری آنها بعد از ترک کاخ سفید شود.

«آیلین کانُن» قاضی دادگاه فدرال در شهر «وست پالم بیچ» واقع در ایالت فلوریدا، شامگاه دوشنبه با درخواست ترامپ برای انتصاب یک وکیل ویژه درخصوص این پرونده موافقت کرده و گفت وظیفه این شخص بازنگری در برخی امتیازهای حقوقی مرتبط با این اسناد است.

طبق این گزارش،‌کانُن همچنین به وزارت دادگستری آمریکا دستور داد که بررسی اسناد توقیفی در جریان تحقیقات کیفری از ویلای ترامپ را متوقف کند.

به نوشته رویترز، با این حال کانُن گفت که به مقامات اطلاعاتی آمریکا اجازه می‌دهد تا بررسی‌های محرمانه از این اسناد و همچنین ارزیابی خطر امنیت ملی وجود آنها در عمارت ترامپ را ادامه دهند.

قاضی آمریکایی با درخواست ترامپ برای تعویق بررسی اسناد توقیفی موافقت کرد

حدود سه هفته قبل بود که بازرسان فدرال پس از ورود به عمارت ترامپ و تفتیش چند ساعته، هزاران سند محرمانه را توقیف کردند که او هنگام ترک کردن ریاست‌جمهوری از کاخ سفید آورده بود.

پس از آن، «آوریل هِینز» مدیر اطلاعات ملی آمریکا به مجلس نمایندگان این کشور اطلاع داد که خطر بالقوه افشای اسناد کشف شده در ویلای رئیس جمهور سابق آمریکا در ایالت فلوریدا را ارزیابی خواهد کرد.

ترامپ بامداد یکشنبه گفته بود: «مخالفان ما که از اف‌بی‌آی [برای پیشبرد اهدافشان] استفاده می‌کنند، در تمام تلاش‌هایشان برای ترساندن ما شکست خواهند خورد. ما دوباره آمریکا را بزرگ خواهیم کرد».