گروه داعشی در لبنان که از آمریکای لاتین مدیریت می‌شد، بازداشت شد

نیروهای امنیتی لبنانی توانستند در چند عملیات هشت عضو سازمان تروریستی داعش را در منطقه «القرعون» واقع در «بقاع غربی» (جنوب غرب) دستگیر کنند.

روزنامه «الاخبار» لبنان، امروز (شنبه)، به نقل از یک منبع امنیتی و قضایی در این باره گزارش داد که در این گروه تروریستی ، سه عضو جزء نفرات اصلی داعش بوده‌اند که برای حمله به مقر‌های ارتش لبنان و چند هدف دیگر در این کشور برنامه‌ریزی کرده بودند.

بر اساس این گزارش،‌ پنج عضو دیگر جزء افرادی بوده‌اند که عناصر داعشی آن‌ها را برای انجام مأموریت جذب کرده بودند.

الاخبار اضافه کرد که غالب افراد این گروهک تابعیت لبنانی داشته‌اند؛ اما یکی از آن‌ها فرد مهاجری بوده است که در آمریکای لاتین سکونت داشته است. ارتش لبنان، چهارشنبه گذشته، از دستگیری اعضای این گروهک داعشی خبر داده بود و اشاره کرده بود که این افراد با خود اسلحه و مهمات جنگی به همراه داشته‌اند.

گروه داعشی در لبنان که از آمریکای لاتین مدیریت می‌شد، بازداشت شد

روزنامه الاخبار خبر داد که «ن.ح» عضو اصلی و ساکن آمریکای لاتین با یکی از دوستان خود به نام «ع.م.ح» در لبنان که عضو سازمان تروریستی داعش بوده، از طریق برنامه «تلگرام» ارتباط برقرار کرده و از او خواسته است تا گروهکی برای انجام عملیات علیه ارتش لبنان و دیگر فرقه‌های لبنانی انجام دهد.

طبق این گزارش، اعضای این گروهک با در اختیار داشتن تصاویر هوایی از مقرهای ارتش لبنان و دریافت آموزش‌های لازم و تعلیمات دینی قصد اجرای عملیات خود را در لبنان داشته‌اند؛ اما ارتش لبنان پس از جمع‌آوری اطلاعات لازم اعضای این گروهک تروریستی را دستگیر می‌کنند.