آلمان درخواست اوکراین برای خرید تانک را رد کرد

بعد از هشدارهای روسیه به آلمان درباره عبور کردن از خطوط قرمز این کشور با ارسال تسلیحات به اوکراین، برلین با درخواست کی‌یف برای تانک مخالفت کرد.

«کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان امروز (دوشنبه) اعلام کرد که برلین درخواست کی‌یف برای فروش تانک‌های اصلی جنگی به اوکراین را رد کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، لامبرشت در این‌باره توضیح داد: «هیچ کشوری تاکنون خودروهای تهاجمی ساخت غرب یا تانک‌های اصلی جنگی را [به اوکراین] ارسال نداده است. ما هم با شرکای خود توافق کردیم که آلمان نیز چنین اقدام یکجانبه‌ای انجام نخواهد داد».

مقامات کی‌یف برای چندمین بار از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس از آلمان درخواست کردند که به ارتش اوکراین تانک ارائه دهند اما دولت برلین به‌دلیل نگرانی از استفاده‌شدن این تانک‌ها برای حمله مستقیم به خاک روسیه یا ورود به آن، این درخواست‌ها را رد کردند.

آلمان درخواست اوکراین برای خرید تانک را رد کرد

پیش از این «سرگئی نچایف» سفیر مسکو در برلین گفت که دولت فدرال آلمان از خط قرمز روسیه عبور کرده و در حال ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی به اوکراین است.

«آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان نیز در سفری شبانه به کی‌یف رفت و در دیدار با «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین، بر تداوم ارسال کمک‌های نظامی و مالی به این کشور تاکید کرد.