تیراندازی خونین در مدرسه‌ای در آمریکا

مقامات آمریکایی از زخمی شدن دست کم شش نفر در تیراندازی در یک مدرسه در شهر اوکلند ایالت کالیفرنیا خبر دادند.

بر اساس اعلام سازمان آتش نشانی اوکلند، نیرو‌های امداد شش زخمی را که همگی آثار گلوله بر بدنشان بود، به بیمارستان بردند.

«لیبی شاف»، شهردار اوکلند، در یادداشتی در توئیتر نوشت: همه زخمی‌ها بزرگسال اند و تیراندازی در مدرسه کی - ۱۲ روی داد. در نزدیکی این مدرسه، سه مدرسه دیگر نیز وجود دارد. حال سه تن از زخمی‌ها وخیم گزارش شده است.

سخنگوی سازمان آموزش اوکلند در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقامات منطقه چیزی بیشتر از آنچه پلیس اوکلند گزارش کرده است، نمی‌دانند.

در تصویر‌های تلویزیونی حضور ده‌ها دستگاه خودروی پلیس به چشم می‌خورد و دیده می‌شود که نیرو‌های امنیتی ورود به خیابان محل مدرسه‌های یادشده را ممنوع کردند؛ همچنین دانش آموزان در حال خروج از مدرسه دیده می‌شوند.

«تِرِوا رید»، عضو شورای شهر، گفت: نیرو‌های تحقیق به او گفته اند ممکن است که این تیراندازی به آمار فزاینده «خشونت‌های جمعی و تبهکاران» مرتبط باشد.

تیراندازی خونین در مدرسه‌ای در آمریکا

«کِیسی جانسون»، افسر پلیس اوکلند، در نشست خبری کوتاه خود زخمی شدن شش نفر را در این حادثه تائید کرد و به پرسش دیگری پاسخ نداد.

«لورن تیلور»، دیگر عضو شورای شهر، نیز از تائید جزئیات دیگری درباره این حادثه خودداری کرد. وی به یکی از شبکه‌های تلویزیونی محلی گفت: «سلاح‌ها در مدرسه‌های ما بود، جایی که قرار است که کودکانمان در امان باشند.»