واکنش تند روسیه به حمایت رژیم صهیونیستی از اوکراین

در بیانیه این سفارت آمده است: اسرائیل در طول هشت سال نیز نسبت به حملات تروریستی و ادامه دار اوکراین علیه غیر نظامیان منطقه دونباس سکوت اختیار کرد.

این بیانیه اضافه کرد: اسرائیل همچنین در برابر کشته شدن داریا دوگینا روزنامه نگار روس و حمله به پل شبه جزیره کریمه نیز چیزی نگفت.

سفارت روسیه در تل آویو در پایان بار دیگر تأکید کرد: اسرائیل در محکوم کردن حملات تروریستی کی یف علیه غیرنظامیان  وبسیاری از کشتارها نیز حرفی نزده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای با متهم کردن روسیه به حمله موشکی به مراکز غیرنظامی اوکراین این حملات را محکوم کرد.

یائیر لاپید در این بیانیه تصریح کرده است: «من به شدت حملات روسیه به مردم غیرنظامی در کی‌یف و سایر شهرهای اوکراین را محکوم می‌کنم. از صمیم قلب این اتفاق را به خانواده‌های قربانیان و مردم اوکراین تسلیت می‌گویم.»

روسیه از بامداد امروز دوشنبه (۱۰ اکتبر/ ۱۸ مهرماه) چندین حمله موشکی به مرکز شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین و چند شهر دیگر در این کشور انجام داده که به کشته شدن ۱۰ نفر و زخمی شدن ۶۰ نفر دیگر منجر شد.

روسیه چند شهر دیگر در مناطق جنوبی و غربی اوکراین را هم هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده است.

حملات موشکی روسیه دو روز بعد از انفجار مهیبی در پل «کرچ» که به تخریب بخشی از آن منجر شد، به وقوع پیوست. این پل، تنها محور وصل کردن روسیه به شبه‌جزیره کریمه است. روسیه در سال ۲۰۱۴ این شبه‌جزیره را که تا آن زمان بخشی از اوکراین بود در پی یک همه‌پرسی به اراضی خود الحاق کرد.

واکنش تند روسیه به حمایت رژیم صهیونیستی از اوکراین

جنگ اوکراین در ماه‌های گذشته تنش میان روسیه و رژیم صهیونیستی را شدت داده است.  

لاپید چند ماه پیش نیز روسیه را به ارتکاب جنایات جنگی در اوکراین متهم کرده بود.

در ۲۴ فوریه (۵ اسفند گذشته)، روسیه پس از درخواست کمک جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک برای دفاع از آنها در برابر تشدید حملات نیروهای اوکراینی، عملیات نظامی ویژه‌ای را در اوکراین آغاز کرد.

در پاسخ به عملیات نظامی روسیه، آمریکا و متحدانش تحریم‌های همه جانبه ای را علیه روسیه وضع کرده‌اند و تسلیحات تهاجمی و دفاعی به ارزش چندین میلیارد دلار در اختیار اوکراین قرار داده‌اند.