روزنامه صهیونیستی: «ننگ» را انتخاب کردیم

روزنامه یسرائیل هایوم با پرداختن به آخرین تحولات مربوط توافق ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی ، در گزارشی نوشت: سخنان چرچیل این روزها محقق شده است، کابینه باید میان جنگ یا ننگ یک گزینه را انتخاب می کرد، اما لاپید ننگ را انتخاب کرد، البته آنها در آینده جنگ را نیز درو خواهند کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: جدای از اینکه بیروت و تل آویو، توافق ترسیم مرزها را تایید کنند یا نکنند ، مشکل اساسی در جای دیگری است ؛ حزب الله!

یسرائیل هایوم در ادامه نوشت: امتیازدهی کامل به لبنان وجهه مناسبی برای ما ندارد و یک پیام منفی برای همسایگان ما مخابره می کند، پیامی که محتوای آن این است «خواستار تسلیم شدن کامل اسرائیل (رژیم صهیونیستی) شوید تا به هر آنچه لبنان به آن دست یافته برسید».

گفتنی است یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته اعلام کرده بود: بیروت و تل آویو به یک توافق تاریخی در زمینه ترسیم مرزهای دریایی رسیده‌اند.  ایال حولاتا رئیس کمیته امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در توئیتی از رسیدن بیروت و تل آویو به یک توافق تاریخی در زمینه ترسیم مرزهای دریایی خبر داده بود. البته با وجود اینکه این دو مقام ارشد صهیونیست از دستاورد مهم تل آویو در این توافق سخن به میان آورده‌اند، اما بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در موضعی متفاوت، مواضع آنها را زیر سوال برده است. نتانیاهو در این باره گفت: این یک توافق تاریخی نیست بلکه یک تسلیم تاریخی در برابر لبنان است.

روزنامه صهیونیستی: «ننگ» را انتخاب کردیم

هفته گذشته پیش نویس توافق ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا به بیروت و تل آویو ارائه شد و مقامات لبنانی درباره آن ابراز رضایت مندی کردند. این توافق از سوی بیروت تایید شده است و برای اعلام نهایی در روزهای آینده مانع جدی ندارد.