تظاهرات اتریشی‌ها علیه مهاجران اوکراینی

اقدام دولت اتریش در پذیرش بی‌رویه آوارگان اوکراینی و چادرزدن این مهاجران در مناطق مختلفی از شهرهای این کشور، با اعتراض شدید اتریشی‌ها مواجه شد.

رسانه‌های اتریشی امروز (دوشنبه) گزارش دادند که تظاهرات گسترده‌ای در اعتراض به چادرهایی که برای پناهجویان اوکراینی برپا شده بود، در خیابان‌های این کشور آغاز شده است.

وبگاه «ریانووستی» به نقل از این گزارش‌ها نوشت: «اعتراضات در اتریش بر سر نصب چادرها برای مهاجران اوکراینی آغاز شد و همزمان رئیس اداره اجتماعی در ایالت فدرال اتریش علیا تهدید کرد که به نشانه مخالفت با این چادرها، اتوبان‌ها را مسدود می‌کند. در ایالت‌های فورارلبرگ و تیرول نیز با این برپایی چادرهای پناهجویان اوکراینی مخالفت شد».

«فردیناند آگنر» شهردار «تالهایم» در یک مصاحبه تلویزیونی گفت این واقعیت که امروز در منطقه تالهایم و آنهم در زمان بارش‌های سیل‌آسا، ده‌ها چادر توسط وزارت کشور اتریش برپا شده و مهاجران اوکراینی به آنجا انتقال داده شدند، از حد گذشتن است.

آگنر ضمن غیرقابل قبول دانستن اجبار شهر تالهایم به پذیرش پناهندگان اوکراینی، توضیح داد که مراکز پذیرش اولیه کاملا پر شده و اکنون به «توزیع نامتناسب» اوکراینی‌ها بین مناطق مختلف اتریش توسط دولت این کشور معترض هستند.

وی با بیان اینکه مردم تالهایم از خود در برابر سیل مهاجران اوکراینی دفاع خواهند و در صورت لزوم اتوبان‌ها را مسدود می‌کنند، اظهار داشت: «ما در حال حاضر مشکلات زیادی با محل اقامت پیشین آنها داریم و آنها اکنون فقط چادرهای بیشتری در سنت‌جورج برپا می‌کنند زیرا دیگر راه حلی ندارند».

از سوی دیگر، مقامات ایالت فدرال فورارلبرگ نیز گفتند که درخواستی برای جلوگیری از استقرار پناهجویان در چادرها به وزارت کشور اتریش داده‌اند و همزمان جستجو برای آپارتمان‌های خالی جهت اسکان آوارگان اوکراینی نیز با مشکل مواجه شده زیرا اقامتگاه‌های دولتی کاملا پر شده‌اند.