به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: موسسه "اسرائیل کرد" دیروز اعلام کرد که بیش از ۱۰ روز است سردبیر مجله آن که در منطقه کردستان منتشر میشود، ناپدید شده است.

این موسسه که در راستای عادی‌سازی روابط میان منطقه کردستان عراق و رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کند اعلام کرد که بیش از ۱۰ روز است که " مولود آفند " سردبیر مجله ویژه آن در کردستان ناپدید شده است و از سرویس‌های امنیتی کردی خواست تا سرنوشت او را که در سلیمانیه عراق ناپدید شده، روشن کنند.

" دیاری محمد " یکی از خبرنگاران این مجله در سلیمانیه در این باره گفت که آفند در ۸ ژوئن به سلیمانیه رفته است و در ساعت ۱۸:۳۰ به تنهایی برای رسیدن به یک قرار ملاقات رفته است و دیگر رویت نشد تا اینکه عصر روز بعد با ما تماس گرفت و گفت که این یک دیدار خصوصی است و بعد یک هفته بازخواهد گشت و سپس تمام ارتباطات ما قطع شد.

محمد تاکید کرد که چهارشنبه گذشته، نیروهای امنیتی کردی در سلیمانیه را در جریان جزئیات این ماجرا قرار داده است.

وی گفت که او به همراه سایر همکارانش با خانواده آفند تماس گرفته‌اند تا شاید آنها از این ماجرا اطلاعی داشته باشند اما آنها نیز نتوانستند برای روشن شدن این جریان کمک کنند.

" مولود آفند " یک کرد ایرانی است و خانواده او هنوز در یکی از روستاهای متعلق به شهر " مهاباد " در ایران زندگی می‌کنند اما وی سالهاست که در منطقه کردستان عراق به سر می‌برد.

موسسه اسرائیل کرد در سال ۲۰۰۸ در منطقه کردستان عراق تاسیس شد و برای عادیسازی روابط میان منطقه کردستان و اسرائیل و توسعه و تحکیم روابط دوجانبه میان آنها فعالیت میکند. این موسسه مجلهای با همین عنوان "اسرائیل کرد" دارد که در زمینههای مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و نیز پناهندگان کردی موجود در فلسطین اشغالی مطلب مینویسد.