اسرائیل در باتلاق کرانه باختری

روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی نوشت: اوضاع و شرایط کرانه باختری و عملیات های مبارزان فلسطینی باعث اختلاف و سردرگمی در سطح سیاسی و نظامی در رژیم اسرائیل شده است. به عنوان مثال، درحالی که آویو کوخاوی رئیس ستاد نیروهای مسلح رژیم اسرائیل دستور استفاده از پهپادها علیه مبارزان فلسطینی در کرانه باختری را صادر کرد؛ بنی گانتس وزیر جنگ این رژیم با آن مخالفت کرد زیرا چنین تصمیمی صرفا نظامی نیست و باید در مشورت با سران سیاسی گرفته شود. اختلاف دیگری نیز بین سران سیاسی و نظامی رژیم اسرائیل درخصوص تصمیمات مربوط به یکسره کردن شرایط با استفاده از قدرت نظامی بروز کرده است. همین وضعیت در رابطه با حمله به مقر گروه مبارز نوظهور "عرین الاسود" (لانه شیران) در بخش قدیمی شهر نابلس نیز صدق می کند چرا که سران سیاسی سیاستی خاکستری را از بیم آنکه در انتخابات پارلمانی قریب الوقوع متحمل شکست سنگین شوند، در پیش گرفته اند؛ در حالی که سران نظامی رژیم صهیونیستی بیم آن دارند که این گروه تازه تاسیس رشد و گسترش یافته و در تمامی مناطق کرانه باختری و بیت المقدس گسترش یابد. از سوی دیگر، درحالی که سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به " شاباک" معتقد است که تحولات جاری در کرانه باختری آغاز یک انتفاضه و قیام است؛ ارتش این رژیم معتقد است که شعله روند تحولات جاری مانند خیزش های قبلی به تدریج خاموش خواهد شد.

بر اساس نظرسنجی به عمل آمده توسط شبکه تلویزیونی صهیونیستی "کان"، ۳۲ درصد "اسراییلی ها" معتقدند که کابینه "یائیر لاپید" در برخورد با موج عملیات های فلسطینیان و تنش های جاری در کرانه باختری خوب عمل کرده است؛ در حالی که ۶۰ درصد "اسراییلی ها" معتقدند که کابینه او در برخورد با روند تحولات ناکام مانده است.

اسرائیل در باتلاق کرانه باختری

اما بدترین چیزی که شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری و شهر اشغالی قدس با آن مواجه شده اند این است که نیروی  نظامی که قرار است در این منطقه از راهپیمایی ها و تردد آنها حمایت و حفاظت کند، خود به دست مبارزان فلسطینی کشته می شود؛ همان گونه که در عملیات " شافی شومرون " یکی از نظامیان تیپ نخبه "جفعاتی" رژیم اسرائیل هنگام تامین امنیت راهپیمایی شهرک نشینان کشته شد.