درخواست جالب قانونگذار اروپا از سران اروپا

«میک والاس» نماینده جمهوری ایرلند در پارلمان اروپا شبانگاه یکشنبه در توییتی نوشت: «به نفع صلح جهانی و مقابله موفقیت آمیز با چالش‌های ‌بحران آب و هوایی است که اتحادیه اروپا رابطه مثبت و قوی با چین داشته باشد. زمان آن رسیده که سران اتحادیه اروپا از تعظیم کردن مقابل امپریالیسم آمریکا دست بردارند».

وی این اظهارات را در پاسخ به سخنان روز یکشنبه رئیس جمهور چین بیان کرد.

رئیس جمهور چین روز یکشنه گفت، ما با مردم کشورهای دیگر همکاری خواهیم کرد تا از ارزش‌های مشترک بشریت یعنی صلح، توسعه، انصاف، عدالت، دموکراسی و آزادی حمایت کنیم تا از صلح جهانی محافظت کنیم و به ترویج ساختن جامعه انسانی با آینده‌ای مشترک ادامه دهیم.

والاس در توییت دیگری نوشت، تمام آنچه ما می‌گوییم این است که به صلح  فرصت بدهید. اکثر نمایندگان پارلمان اروپا به صلح پشت کرده‌اند. اما این جنگ طلبان در خدمت چه کسانی هستند؟ این جنگ ممکن است برای امپریالیسم آمریکا  و ناتو خوب باشد، اما برای مردم اروپا یک فاجعه است-. ما باید جلوی این جنون را بگیریم.»

والاس اخیرا نیز  ادعاهای مقام‌های اروپایی درباره آزادی بیان در قاره سبز را رد کرد.

این قانونگذار پارلمان اروپا در شهر «استراسبورگ» گفت: «من طرفدار "ویکتور اوربان" نخست‌وزیر مجارستان نیستم، البته من هرگز طرفدار هیچ رهبر دیگری هم نیستم. در واقع باید بگویم که من هرگز دولتی ندیده‌ام که دوستش داشته باشم.»

وی ادامه داد: «البته کارهایی که باید انجام بشوند، انجام نشده است. به نظر من این ایده که به آزادی بیان احترام گذاشته و حقوق بشر محترم شمرده شود، ایده بسیار مهمی است و اگر این موضوع در جایی ضعیف باشد ، ما باید انتقاد کنیم اما به نظر من این خیلی مهم است که ما این کار را به روشی ثابت و نامتناقض انجام بدهیم.»